My Blog List

Translate

  • PANAS

    Friday 29 July 2016

    Monyet Pun Tau Ketagih Dadah



    Isu ketagihan dadah sememangnya sudah lama menjadi masalah global. Walaupun pada asalnya ia dicipta sebagai bahan ubat-ubatan, namun manusia telah menyalahgunakan dadah ini untuk mendapat "nikmat" yang palsu sehingga ada diantaranya menjadi masalah kepada masyarakat.

    Kebiasaannya kita hanya mendengar manusia sahaja yang mengalami ketagihan melampau pada dadah. Namun lain pula halnya dengan seekor monyet berhadapan diusir keluar dari negara dan kediamannya kerana mengalami ketagihan dadah yang melampau.

    Kes ini terbongkar apabila tuannya mengalami satu kemalangan. Semasa kejadian, tuan dan monyet berkenaan dilihat berada dalam keadaan khayal dan terhuyung hayang sehingga menyebabkan pihak berkuasa Kuwait City melakukan pemeriksaan terhadap mereka.

    Sebaik pemeriksaan dilakukan, pihak polis di Kuwait City mendapati tuan dan monyet berkenaan berada didalam pengaruh dadah dimana tuannya sendiri mengakui, mengambil dadah berkenaan sebelum mereka keluar untuk bersiar-siar.

    Katanya lagi, sukar untuk menahan ketagihan yang dialami oleh monyet berkenaan sehinggakan setiap dos yang dia ambil, sama seperti apa yang monyet berkenaan ambil.

    Dalam pada itu, pihak polis Kuwait telah menyerahkan monyet berkenaan kepada sebuah zoo yang berhampiran sebelum tindakan mengusir monyet ini keluar dari Kuwait dilakukkan. Menurut laporan, monyet berkenaan berasal dari Indonesia dan pihak berkuasa Kuwait sedang menunggu kebenaran pihak Indonesia untuk mengusir "rakyatnya" keluar dari Kuwait.


    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Monyet Pun Tau Ketagih Dadah Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top