My Blog List

Translate

  • PANAS

    Friday 30 September 2016

    "Apa Salah Saya Ibu?"



    Bagi seorang ibu, dikurniakan anak merupakan antara hadiah terindah dalam hidup mereka. Kehadiran bayi comel ini menandakan kitaran hidup seseorang wanita itu sedah mencapai ketahap kemuncaknya dan anaknya ini akan sentiasa dibelai dengan puh kasih sayang. Datanglah berapa orang anak sekalipun, si ibu akan sentiasa memberikan kasih sayang seadilnya.

    Kasih sayang ibu telah disebut di dalam Al Quran dalam beberapa surah. Malah, diriwayatkan oleh Nabi Muhammad S.A.W, kasihnya ibu membawa kesyurga. Malah, setiap anak dipasakkan dengan istilah, syurga seseorang itu di bawah telapak kaki ibunya. Sukar untuk kita mendengar, seseorang ibu itu sanggup membunuh anaknya sendiri hanya alasan tidak mampu membahagikan kasih sayang.

    Namun bagi Ritu Ahuja, 27 tahun, di kurniakan dua orang anak merupakan satu bebanan baginya. Dia yang baru-baru ini dijatuhi hukuman penjara seumur hidup atas kesalahan membunuh bayi perempuannya yang baru berusia 6 bulan hanya kerana mahu memberi tumpuan kepada anak lelakinya yang kononnya sentiasa ditimpa sakit yang berterusan.

    Menurut fakta kes, dia dilaporkan telah melemaskan anaknya dengan membawa bayi yang sedang tidur itu sebelum dilemaskan di dalam sebuah kolam di kawasan terpencil. Katanya lagi, tindakan itu terpaksa dibuat berikutan bayinya sentiasa mahukan perhatian yang lebih sedangkan anak lelakinya sering sakit.

    Dalam pengakuannya terhadap mahkamah, dia berkata, dia berdepan dengan kesukaran untuk membesarkan anak yang berusia dua tahun dengan seorang bayi yang berusia 6 bulan sekaligus kerana dia sendiri dari keluarga yang susah.

    Dia yang sebelum ini membuat laporan palsu kononnya bayinya itu diculik oleh sekumpulan lelaki menaiki motosikal. Bagaimanapun, hasil siasatan pihak polis mendapati, Ritu sebenarnya berbohong berdasarkan rakaman kamera litar tertutup (CCTV) yang menunjukkan dia memandu keluar dari rumahnya dengan membawa anaknya di dalam bag.

    Sejam kemudian, rakaman yang sama menunjukkan Ritu pulang tanpa bag berkenaan. Kes terhadapnya dikuatkan lagi dengan penemuan sisa mayat bayinya dan identiti bayi berkenaan disahkan sebagai Arohi setelah ujian DNA dilakukan.

    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: "Apa Salah Saya Ibu?" Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top