My Blog List

Translate

  • PANAS

    Thursday 29 September 2016

    Kalaulah Langat 2 Beroperasi...



    Sejak seminggu lalu, seluruh negeri Selangor menyatakan kemarahan mereka terhadap kerajaan negeri di atas masalah bekalan air yang mengganggu kehidupan sebahagian besar penduduk di kawasan bandar di Selangor. Dikatakan, semua ini berpunca daripada pencemaran yang berlaku di Loji Rawatan Air di Semenyih sehingga mengakibatkan ramai yang terputus bekalan air.

    Lebih memburukkan keadaan, bantuan bekala air yang cuba dihulurkan oleh Syabas dan LUAS, gagal memenuhi kehendak penduduk yang terjejas. Bayangkan, mereka yang mendiami rumah flat dan apartment, terpaksa turun naik ke rumah masing-masing bagi mengangkut air.

    Lebih menyedihkan, selaku kerajaan negeri, mereka seolah-olah melarikan diri tanpa turun membantu rakyat yang menderita akibat terputus bekalan air. Malah, sehingga kini, Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Azmin Ali seolah-olah membisu tentang hal ini sehingga membangkitkan perasaan marah rakyat Selangor terhadap cara Azmin menguruskan masalah ini.

    Sebenarnya, perkara ini boleh dielakkan jika tidak kerana kebongkakkan kerajaan PKR Selangor menghentikan pembinaan Empangan Langat 2. Sepatutnya, peringkat awal penggunaan empangan ini boleh dinikmati pada suku keempat tahun ini. Namun, akibat pembehentian pembinaan ini, rakyat Selangor terpaksa menunggu sehingga 2018 sehingga 2020 sebelum dapat menikmati bekalan air tanpa masalah.

    Lebih memburukkan keadaan, sejak menguasai kerajaan Selangor pada 2008, ini bukan kali pertama rakyat Selangor terpaksa berhadapan dengan malapetaka ketandusan bekalan air kerumah mereka. Tidak kurang dari 10 kali gangguan bekalan air ini telah menyebabkan rakyat Selangor terpaksa menanggung keegoan kerajaan negeri dalam urusan bekalan air.

    Bagi kerajaan negeri Selangor pula, Azmin dan barisan Exco dan Ahli Dewan Undangan Negerinya lebih berminat untuk menjaja pelbagai fitnah melibatkan kerajaan seperti 1MDB dan sebagainya. Hakikatnya, apabila rakyat Selangor menderita ketiadaan air, tiada ruang walau sedikitpun buat kerajaan Selangor turun padang bagi membantu meringankan masalah yang ditanggung oleh penduduk.

    Mereka lebih selesa mendiami bilik-bilik pejabat yang berhawa dingin dengan bekalan air tidak pernah putus dan membiarkan rakyat Selangor menguruskan kehidupan mereka sendiri tanpa perlu diberi perhatian oleh kerajaan PKR Selangor. Inikah lambang negeri berkebajikan buat Azmin dan barisan Exco dan ADUN-ADUN kerajaan negeri yang menguasai Selangor?

    Dengan semua kain rentang telah digantung mempertikaikan tindakan Azmin menangani masalah ini, rakyat Selangor kini terpaksa berhadapan dengan hakikat bahawa gangguan bekalan air ini tidak akan terhenti di sini sahaja. Akan datang, gangguan yang sama akan terus berlaku jika kerajaan negeri Selangor terus bersikap acuh tidak acuh dengan masalah ini. Status Receiving traffic in past 48 hours. 9 active users right now. See details in real-time traffic reports. Send test traffic Website tracking This is the Universal Analytics tracking code for this property. To get all the benefits of Universal Analytics for this property, copy and paste this code into every web page that you want to track.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Kalaulah Langat 2 Beroperasi... Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top