My Blog List

Translate

  • PANAS

    Monday 29 May 2017

    Bertindak Realistik Sebelum Membicarakan Tentang Kemenangan



    Dalam mengharungi satu-satu pilihan raya samada kecil, negeri mahupun umum, antara perkara yang harus diberi perhatian adalah percaturan realistik yang bakal menentukan hala tuju sesebuah parti. Andai sentiasa memikirkan tentang kemenangan tanpa mempunyai plan realistik bagi merealisasikannya, ianya pasti akan membawa kepada kekalahan yang teruk.

    Belajar daripada inilah, MCA mengambil pendekatan realistik dengan mengutamakan kerja terlebih dahulu sebelum bercakap soal kemenangan pada Pilihan Raya Umum ke14 akan datang. MCA tidak perlu menjadi seperti DAP dan rakan Pakatan Harapannya yang lain yang awal memukul canang kemenangan sebelum tiba hari penentuan sebenar.

    Memetik kenyataan Timbalan Presiden MCA, Datuk Seri Dr. Wee Ka Siong, beliau berkata, MCA tidak akan tergesa-gesa dalam memilih calon yang bakal bertanding di mana-mana kerusi yang bakal mereka tandingi terutamanya di Parlimen Gelang Patah pada pilihan raya umum akan datang.

    Malah, jentera MCA dilaporkan sedang giat turun padang bagi mendekati pengundi terutamanya di kawasan yang dikenal pasti sebagai kawasan hitam bagi menerangkan hala tuju parti dan kerajan sekiranya menang kelak. Dari situ, pelbagai perancangan dapat di atur bagi mendekati hati pengundi di kawasan terlibat.

    Paling utama, jika di nilai dari kenyataan Datuk Seri Wee Ka Siong ini, MC Anampaknya bakal mengetengahkan muka-muka baru untuk bertanding di kerusi-kerusi yang bakal mereka tandingi. Mungkin ada yang merasakan tindakan MCA ini satu tindakan yang tidak masuk akal, namun harus diingat, pengundi hari ini mahukan seorang calon yang boleh bekerja untuk mereka.

    Helah hanya berjanji untuk menang dan selepas menang, hilang entah kemana itu adalah helah pembangkang. Paling utama, MCA enggan mengikut jejak langkah salah ini kerana apa yang penting buat MCA adalah mewakili suara rakyat yang bakal mereka ketuai kelak.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Bertindak Realistik Sebelum Membicarakan Tentang Kemenangan Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top