My Blog List

Translate

  • PANAS

    Wednesday 21 June 2017

    Inilah Cara Politik Paling Keji Yang Diamalkan DAP - Bahagian 2



    Sebaik sahaja Tun Abdullah Ahmad Badawi meletakkan jawatan dan digantikan pula dengan Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak, antara langkah pertama yang dilakukan oleh pembangkang khususnya DAP adalah mendesak Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dimansuhkan. Mereka juga mendesak hak kebebasan bersuara dilaksanakan di Malaysia.

    Melihat kepada desakan ini, setelah mengambil kira pelbagai aspek, kerajaan akhirnya bersetuju untuk memansuhkan ISA, membenarkan perhimpunan aman dengan permit dan hak kebebasan bersuara di laksanakan. Namun, kebaikan kerajaan ini dibayar dengan harga yang cukup mahal.

    Semasa Pilihan Raya Umum ke 13, DAP meneruskan agenda menghasut ketidak percayaan antara kaum di negara ini. Dalam hal ini, Datuk Seri Anwar di berikan tugas khas untuk menyalakan impian DAP untuk melaksanakan Malaysia Malaysian. Malah, DAP juga semakin kuat menghasut kaum Cina untuk menolak siapa sahaja calon yang dikemukakan oleh MCA mahupun Gerakan.

    Antara hasutan yang cukup popular sehingga hari ini adalah tuduhan MCA gagal membela nasib kaum Cina di negara ini. Malah DAP juga mendakwa, MCA akan terus meletakkan kaum Cina sebagai bangsa nombor dua dibelakang kaum Melayu. Terpengaruh dengan hasutan ini, berlakulah apa yang dipanggil sebagai "tsunami Cina" pada 2013.

    Menyedari kemampuan mereka untuk menyemai rasa benci diantara kaum di negara ini disamping kejayaan mereka hampir melumpuhkan penguasaan MCA selaku parti komponen utama Barisan Nasional, DAP memulakan satu lagi langkah yang tiada siapa pun berani untuk sentuh sejak merdeka lagi.

    Kali ini, DAP mula berani mempertikaikan kuasa Raja-Raja Melayu dan sudah mula berani mencampuri urusan umat Islam. Manakan tidak, majoriti kerusi yang berjaya mereka menangi adalah di kawasan bandar yang mana di kawasan inilah menjadi lubuk ekonomi sesebuah tempat.

    Lihat sahaja bagaimana BERSIH menggerakkan tenaga kerjanya. Sejak dari dahulu, antara warna rasmi DiRaja adalah warna kuning yang tidak pernah di pakai oleh mana-mana NGO sejak merdeka. Namun, BERSIH memecahkan tradisi ini di mana kesemua pemimpin yang ada di belakang BERSIH terdiri daripada pemimpin tertinggi DAP.

    Lebih hebat lagi, mereka juga sudah berani menghalang laungan azan dikumandangkan hanya dengan alasan, mengganggu tidur mereka. Bagi kaum Cina pula, mereka sudah mula menghasut kononnya, Malaysia adalah milik mereka kerana kuasa ekonomi sememangnya dipegang oleh kaum Cina.

    Dakyah terbaru pula menyatakan, andai Malaysia berjaya ditawan DAP, Malaysia akan bergabung dengan Singapura dengan janji bahawa ekonomi kaum Cina akan diperkukuhkan. Pada masa yang sama, mereka terus menekan MCA dengan pelbagai fitnah antaranya dakwaan bahawa MCA adalah sebuah parti Cina yang akan pro DAP sekiranya berlaku Pilihan Raya Umum.

    Amat malang sekali apabila dakyah DAP ini telah berjaya mempengaruhi pengundi kaum Melayu. Kepercayaan bahawa MCA adalah ejen DAP di dalam Barisan Nasional sudah mula berkembang biak sehingga ada yang akan menolak sesiapa sahaja calon MCA pada Pilihan Raya Umum ke 14 kelak.

    Bersambung...
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Inilah Cara Politik Paling Keji Yang Diamalkan DAP - Bahagian 2 Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top