My Blog List

Translate

  • PANAS

    Monday 23 October 2017

    Slogan 'Lelaki 1,000 Janda'



    Seorang lelaki mendapat jolokan ‘Lelaki 1,000 Janda’ kerana usahanya membantu wanita berusia yang kehilangan suami. Roel Mustafa, 39, berkata, perbuatannya itu untuk meneruskan usaha arwah ibunya yang sering bermurah hati berkongsi makanan dengan rakan-rakannya. 

    “Ibu saya ketika itu juga sudah lama tiada suami dan sudah pasti pada usia 60-an rakannya juga ramai yang tidak mempunyai suami atau sesiapa untuk menjaga mereka. Arwah ibu tidak pernah berkira dan sentiasa mengongsikan apa yang kami ada bersama rakannya yang kurang bernasib baik yang tinggal berdekatan,” katanya.

    Susulan itu dengan jolokan ‘Lelaki 1,000 Janda’ dia menggunakan slogan ‘menafkahi tak harus menikahi’ di akaun Facebooknya untuk menunjukkan keikhlasannya membantu golongan berkenaan. 

    “Sasaran saya mahu membantu 1,000 wanita warga emas seperti itu dan menginspirasikan lelaki lain yang mampu membantu supaya turut berbuat demikian.

    “Daripada membazirkan wang berfoya-foya bukankah lebih baik menggunakannya untuk membantu orang lain? Tidak banyak diperlukan, cukup untuk membeli bekalan asas seperti minyak masak serta beras untuk golongan ini yang sering dipinggirkan. Sebenarnya satu kepuasan apabila kita membuatkan orang lain tersenyum,” katanya.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Slogan 'Lelaki 1,000 Janda' Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top