My Blog List

Translate

  • PANAS

    Sunday 8 November 2015

    SEPULUH PEMBUNUH PALING KEJAM DALAM SEJARAH DUNIA - SIRI 2

    Menerusi artikel sebelum ini, lima nama manusia paling kejam dalam sejarah dunia telah di dedahkan. Berikut adalah siri dua tentang kisah ini.

    6. Bernard Hunwick

    Dengan menyandang gelaran "Barry The Bear", pada 1982, dipercayai terbabit dalam lebih 300 pembunuhan. Namun, menerusi kiraan rasmi, dia didapati terbabit dalam lingkungan 100 pembunuhan. Menariknya, seperti Frank Scheweihs, dia hanya disabitkankan dengan satu sahaja pembunuhan pada tahun 1999.

    Dia hanya disabitkan dengan satu pembunuhan dan merancang satu lagi pembunuhan. Itupun selepas pihak FBI menyamar dengan mengupah Hunwick bagi membunuh seorang pengedar dadah. Dalam perbicaraan tunggal yang dihadirinya, dia mengaku membunuh penyeludup kokain, Richard Diego Messina yang dijumpai dengan lehernya dipotong

     Dia bukan sebarang penjenayah kerana dia dilaporkan terlalu kasual untuk menyabitkan keatas setiap pembunuhan yang dilakukan.Tidak hairanlah apabila dia pernah berkahwin dengan seorang model Playboy yang juga pengedar ganja. Semasa disoal siasat, dia mengaku pernah menyumbat serpihan gelas yang telah dipecahkan kedalam mulut mangsanya sebelum membelasah mangsanya hanya dimuka bagi memastikan kaca berkenaan membunuh mangsanya itu sendiri.

    Kehebatan Hunwick akhirnya terpadam apabila dia dijatuhi hukuman penjara semumur hidup. Namun dia hanya menghabiskan hanya 10 tahun sahaja hukuman berkenaan dan pergi membawa senarai panjang mangsa bunuhnya tanpa walau seorangpun didedah dan dibela sewajarnya.

    7. Rosalio Reta

    Bagi menampung kehidupan dia di kawasan terpencil di Mexico, dia mengambil upah selaku pembunuh upahan untuk kartel dadah Zetas. Dia pastinya akan memperolehi pendapatan AS$ 10,000 sehingga AS $ 50,000 setiap kali membunuh.

    Apa yang menariknya disini, bukan cara pembunuhan malah upah yang diterima Reta untuk dibicarakan. Reta memulakan kerjaya membunuh pada usia 13 tahun! Ketika ditangkap, Reta masih dibawah umur dan kini meringkuk didalam penjara selama 30 tahun diatas pembabitannya dalam 30 kes pembunuhan.

    Seorang lagi rakan Reta, Fransisco Miguel N ditahan pada usia 16 tahun pada 2012 dan mengaku terbabit dalam lebih 50 pembunuhan samada terancang ataupun sebaliknya. Miguel dilaporkan menyertai kartel dadah Los Mazatlecos semasa melakukan jenayah berkenaan dan menyandang gelaran El Nino yang mebawa maksud budak lelaki.

    8. Rodney Charles Collins

    Warga Australia pastinya tiddak dapat melupakan nama ini jika mengatakan tentang hal pembunuhan kejam. Dia menjadi suspek 9 kes pembunuhan namun hanya disabitkan dalam 2 kes.

    Pada Julai 1987, Collins yang pada ketika itu mengenakan uniform polis dan menggunakan waran geledah, telah menyerbu sendirian kerumah pengedar dadah psangan Ray Abbey dan Dorothy Abbey. Dia didapati telah mengurung anak pasangan berkenaan dan menembak mati Ray dan Dorothy sebelum bersuka ria mengelar leher pasangan berkenaan. Mayat pasangan berkenaan hanya dijumpai oleh anak mereka keesokan harinya.

    Dalam satu kes lain, dengan modus operandi yang hampir sama, Collins telah membunuh pasangan Michael Schievella dan Heather McDonald pada tahun 1990. Juga dengan mengurung 2 orang anak pasangan berkenaan, cara pembunuhan yang dia lakukan sama seperti pembunuhan pasangan Ray dan Dorothy.

    Namun karier pembunuhannya berakhir pada tahun 2010 apabila akhirnya dia dibicarakan dengan ketua kumpulan jenayah terancang di Australia, Carl Williams sanggup menjadi saksi perbicaraan. Williams adalah individu yang bertanggungjawab mengupah Collins melakukan pembunuhan keatas pasangan Ray dan Dorothy Abbey.

    Namun belum sempat Williams memberi keterangan di mahkamah, Williams didapati mati dibelasah di gimnasium dengan menggunakan peralatan di gimnasium berkenaan.

    9. Jimmy Moody

    Karier pembunuhan Moody sebenarnya cukup panjang untuk dibicarakan. Semuanya bermula di London apabila dia bekerja dengan "The Richardson" dan "The Krays". Menariknya, dia pernah dipenjarakan selama 4 tahun kerana disabitkan dengan satu kes bunuh pada tahun 1968.

    Sebaik dilepaskan, dia menyertai kumpulan yang menyasarkan trak perisai sebagai mangsa.Dengan menggunakan gergaji sebagai cara untuk memecah masuk kedalam trak yang disasarkan, kematian akibat penggunaan cara itu terlalu banyak untuk dihitung. Tindakan ini digelar oleh kebanyakan penduduk London sebagai "The Chainsaw Gang".

    Selepas berjaya melarikan 900 ribu pound dalam satu rompakan, dia akhirnya berjaya ditangkap dan diletakkan di penjara Brixton sementara menunggu hari perbicaraan. Namun, dengan bantuan Gerrard Tuite, seorang ahli militan IRA, mereka menggali dinding penjara berkenaan dan berjaya melarikan diri melalui bumbung penjara.

    Sebaik berjaya melepaskan diri, dia melarikan diri ke Belfast, Ireland dan menjadi pembunuh upahan bagi Tentera Republik Ireland. Namun, dia akhirnya menemui ajal di sebuah pub di Ireland pada Jun 1993 setelah ditembak di kepala, belakang dan dadanya.

    10. Fred Burke

    Pada kebangkitan era gangsterism yang kebanyakannya dimonopoli oleh gangster keturunan Itali, Al Capone, nama Fred Burke tidak dapat dipisahkan dengan kejahatan pembunuhannya. Dia dikenali sebagai "the killer" didalam dunia gelap gangster, membunuh merupakan satu kelengkapan bagi hidupnya. Dikhabarkan, andai beliau tidak membunuh sehari, ianya seumpama hari yang tidak lengkap baginya.

    Kariernya bermula sewaktu membunuh 3 orang ahi geng di Detroit pada 1927. Fred kemudiannya mendapat nama tersohornya "Saint Valentine's Day Massacre" yang menjadi antara kes tembakan paling tekenal. Pada tahun 1929, empat orang lelaki berpakaian polis telah menumpaskan 7 rangkaian gangster 'bugs' Moran, pesaing terbesar Al Capone. Seorang mangsa, John May menemui ajalnya dengan 17 kesan tembakan di badannya. Ini termasuk dengan satu tembakan tepat dikepalanya.

    Walaupun Burke merupakan seorang pembunuh tegar, dia amat sukar diberkas. Dia hanya ditangkap ketika terbabit dalam kemalangan jalan raya. Namun sebelum itu dia telah membunuh seorang anggota polis yang mula-mula tiba kelokasi kemalangan berkenaan. Dia ditangkap pada tahun 1931 dan menemui ajal pada rahun 1940, 9 tahun selepas disabitkan kesalahan membunuh.

    Al Capone ketika ditanya tentang kehebatan Fred memberitahu, Fred pada matanya dalah seorang "Angel of Death" kepada mana-mana musuhnya dalam dunia gangsterism. Dia menyifatkan Fred seperti seekor  Syaitan yang sentiasa suka melihat darah mengalir keluar. Namun begitu, Al Capone menyatakan, Fred seorang yang pendiam dan akan menjalaskan tugasnya samada diarah ataupun tidak kerana Fred pernah mengaku kepadanya bahawa membunuh akan menyebabkan dia lebih segar dan hebat.

    JMKMJ
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: SEPULUH PEMBUNUH PALING KEJAM DALAM SEJARAH DUNIA - SIRI 2 Rating: 5 Reviewed By: Samurai Biru
    Scroll to Top