My Blog List

Translate

  • PANAS

    Sunday 3 March 2019

    Bertumbuk Kerana Koleh



    Pelanggan di beberapa rangkaian kedai kopi Starbucks di China dilaporkan bergaduh kerana berebut untuk membeli satu koleh edisi terhad. 

    Beberapa rakaman video yang tular di Internet menunjukkan pelanggan bertengkar dan bergaduh di beberapa rangkaian kedai itu untuk membeli koleh dengan bentuk kaki kucing.

    Koleh berwarna merah jambu sebahagian koleksi Tahun Baru Cina Starbucks itu mula dijual di kedai berkenaan dan di dalam talian sejak Selasa lalu dengan harga 199 yuan (RM121).

    National Business Daily melaporkan, ramai pelanggan beratur berjam-jam sebelum kedai itu dibuka pada Selasa lalu untuk membeli koleh berkenaan. Satu gambar menunjukkan seorang pelanggan bermalam dan berkhemah di depan sebuah kedai berkenaan menunggu ia dibuka.

    Global Times yang memetik seorang pekerja Starbucks di Beijing sebagai berkata, kedai yang kecil hanya diberi empat atau lima koleh berkenaan manakala premis yang lebih besar mendapat hingga lapan koleh.

    Koleh itu kemudiannya dijual di Internet dengan harga mencecah 1,800 yuan (RM1,094), hampir sembilan kali ganda daripada harga asal. Sementara itu, polis China memberi amaran, pelanggan yang bergaduh berebut koleh itu boleh didakwa mencetuskan kekacauan di tempat awam dan dihukum penjara 10 hari.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Bertumbuk Kerana Koleh Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top