My Blog List

Translate

  • PANAS

    Sunday 3 March 2019

    Magis Solskjaer



    OLE Gunnar Solskjaer berkata, dia “yakin” pasukannya mampu bangkit dalam Liga Juara-Juara di Paris Saint-Germain minggu ini selepas kemenangan dramatik 3-2 mengatasi Southampton malam tadi. 

    Jaringan Romelu Lukaku minit ke-89 di Old Trafford, yang juga jaringan keempatnya dalam dua perlawanan, membawa United kembali ke kedudukan empat teratas mengatasi Arsenal, yang seri berdepan Tottenham. Pasukan Solskjaer mensasarkan untuk menukar defisit 2-0 pada perlawanan kedua kelompok 16 terakhir Liga Juara-Juara di PSG, awal pagi Khamis ini. 

    “Bilik persalinan ceria, mereka gembira, tidak sabar menunggu Rabu,” kata warga Norway itu. “Kami akan bermain menentang satu daripada pasukan terbaik Eropah dengan pemain kualiti terhebat, tetapi siapa yang tahu? Ini pernah berlaku sebelum ini, terlalu banyak kebangkitan hebat.

    “Liga Juara-Juara sudah memberikan beberapa kebangkitan hebat, contohnya PSG berdepan Barcelona. Kami perlu melakukannya jauh dari laman sendiri, tapi kami ada lapan perlawanan berturut-turut menang di tempat lawan.

    “Kami yakin walaupun jauh dari laman sendiri dan jika kami dalam perlawanan berbaki 20 atau 30 minit, siapa yang tahu?”

    Mentor Solskjaer, Alex Ferguson terkenal dengan kemenangan saat akhir ketika zaman keemasan yang turut disertai pemangku pengurus United ketika ini, yang menjaringkan gol kemenangan pada tamat permainan final Liga Juara-Juara 1999 berdepan Bayern Munich.

    Dan pengendali dari Norway itu tampak mahu mengembalikan semangat era Ferguson selepas United meraih tiga mata berharga ketika bertemu pasukan di tangga tercorot, Southampton.

    “Ia seolah-olah sama seperti dulu,” kata Solskjaer, yang mana pasukannya kini mendahului Arsenal dengan perbezaan satu mata dalam buruan slot Liga Juara-Juara, dengan Chelsea lima di belakang dengan kurang dua perlawanan.

    “Saya sudah menjadi sebahagian daripadanya banyak kali. Kami bercakap mengenainya pada separuh masa pertama dan saya kata dapatkan bola dalam kotak penalti dan banyak menyerang kerana Stretford End akan menyukarkan kamu.

    “Saya tidak mahu mengganggu Andreas (Pereira) dan Romelu, kerana mereka adalah pemain dengan penyudah hebat, tetapi semangat hanyalah sebahagian daripada sejarah kelab ini. Banyak yang sudah kami lakukan sebelum ini.”
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Magis Solskjaer Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top