My Blog List

Translate

  • PANAS

    Sunday 3 March 2019

    Lelaki Bertopeng, Berparang Samun Suami Isteri



    SUAMI isteri melalui detik mencemaskan apabila diikat dengan tuala dan kabel periuk nasi oleh tiga penjenayah dalam kejadian samun di rumah mereka di Jalan Selaling Tondong, Bau, semalam. Ketika kejadian 3.20 pagi itu, pasangan terbabit yang berada di bilik tidur didatangi tiga lelaki yang memecah masuk rumah mereka. 

    Ketua Polis Daerah Bau, Deputi Superintendan Poge Nyaon berkata, seorang daripada suspek mengacukan parang ke arah mangsa manakala dua lagi menggeledah almari pakaian sebelum mengambil barang berharga termasuk wang tunai.

    “Ketiga-tiga lelaki yang berpakaian hitam, bertopeng dan memegang parang kemudian melarikan dengan mangsa kerugian kira-kira RM3,000. Antara barang yang diambil suspek adalah dua cincin, seutas rantai leher, loket, gelang tangan, jam tangan dan wang tunai RM460,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

    Beliau berkata, pasangan terbabit bagaimanapun tidak mengalami sebarang kecederaan dan membuat laporan polis untuk tindakan lanjut.

    “Siasatan lanjut sedang dijalankan bagi mengenal pasti identiti suspek dan kes disiasat mengikut Seksyen 395/397 Kanun Keseksaan kerana melakukan samun berkumpulan menggunakan senjata,” katanya.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Lelaki Bertopeng, Berparang Samun Suami Isteri Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top