My Blog List

Translate

  • PANAS

    Thursday 16 January 2020

    PRK Kimanis: Polis Terima 22 Laporan



    POLIS menerima sebanyak 22 laporan berkaitan Pilihan Raya Kecil (PRK) Kimanis sepanjang tempoh 12 hari berkempen sehingga semalam. 

    Pesuruhjaya Polis Sabah Datuk Omar Mammah berkata, daripada jumlah itu sembilan laporan diterima di Balai Polis Bongawan, Papar manakala 13 lagi dibuat di Balai Polis Membakut, Beaufort.

    Menurutnya, sebanyak 201 permit untuk mengadakan ceramah juga sudah dipohon membabitkan 95 di Beaufort manakala 106 di Papar. "Setakat ini, tiada insiden yang tidak diingini berlaku namun polis terus meningkatkan kawalan keselamatan di kawasan berkenaan.

    "Jika sebelum ini seramai 792 pegawai dan anggota ditugaskan ketika proses penamaan calon tetapi persediaan untuk pengundian akan ditingkatkan membabitkan seramai 859 keanggotaan," katanya.

    Beliau berkata demikian ketika sidang media selepas mengadakan lawatan kerja ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kota Kinabalu hari ini. Omar berkata, penambahan keanggotaan itu untuk membuat rondaan dan mencegah sebarang perbuatan yang cuba menimbulkan kekacauan hingga mengganggu gugat keselamatan orang ramai.

    "Saya lihat banyak isu sensitif yang boleh menimbulkan provokasi ketika berkempen. Keadaan itu menyebabkan perlunya penambahan bilangan keanggotaan untuk mengelak kejadian tidak diingini berlaku.

    "Oleh itu, saya menyeru pihak yang berkempen supaya tidak menimbulkan isu yang boleh mengundang perasaan kebencian," katanya.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: PRK Kimanis: Polis Terima 22 Laporan Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top