My Blog List

Translate

  • PANAS

    Friday 17 January 2020

    Tumpas Aktiviti Seludup Arak



    BATALION 11 Pasukan Gerakan Am (PGA) mematahkan cubaan menyeludup minuman keras pelbagai jenis bernilai RM256,860 di sebuah premis di Bukar-Sadong, Serian, kelmarin. 

    Pegawai Pemerintahnya, Superintendan Rosdi Inai berkata, pihaknya turut menahan seorang lelaki yang mengaku sebagai penjaga premis. “Lelaki terbabit gagal mengemukakan sebarang dokumen berhubung penemuan barang itu dan dia ditahan untuk siasatan lanjut.

    “Sebanyak 970 krek minuman keras pelbagai jenis turut ditemui yang mana 842 kotak disembunyikan di dalam premis dan 128 kotak di dalam van yang diletakkan di belakang premis,” katanya pada sidang media di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Serian.

    Beliau berkata, operasi dijalankan oleh enam pegawai dan anggota dari Batalion 11 PGA pada 12 tengah hari, atas risikan dan maklumat yang diperoleh.

    “Hasil maklumat, barangan itu dipercayai diseludup dari negara jiran dan akan dipasarkan di pasaran tempatan.

    “Tangkapan dan rampasan diserah kepada IPD Serian untuk disiasat mengikut Seksyen 135 (1) (d) Akta Kastam 1967 yang boleh membawa hukuman denda 20 kali nilai barang atau penjara tiga tahun atau kedua-duanya sekali jika sabit kesalahan,” katanya.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Tumpas Aktiviti Seludup Arak Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top