My Blog List

Translate

  • PANAS

    Friday 17 January 2020

    Sampai Terburai Perut



    Seorang lelaki maut selepas ditikam oleh penghuni sebuah rumah dengan pedang samurai hingga terburai perut. Mahkamah di Bristol diberitahu, Jonathan Roper cuba memasuki rumah milik David Harris di Somerset. 

    Ia bagi mendapatkan semula wang dan telefon bimbit yang dikatakan diambil oleh lelaki itu, pada 23 Mac lalu. Ketika kejadian, Harris, 26, dikatakan menghunus pedang sepanjang satu meter menerusi pintu sehingga menusuk Roper.

    Senjata itu menusuk ke dalam perut Roper, 34, hingga menyebabkan kerosakan organ dan arteri. Mahkamah diberitahu ketika kejadian, sehari sebelum kejadian, dua remaja pergi ke rumah Harris untuk membeli ganja.

    Apabila tiba, seorang daripadanya ditarik masuk sebelum telefon bimbit miliknya diambil. Berang dengan insiden itu, lima individu iaitu ahli keluarga Roper datang ke rumah untuk bersemuka dengan lelaki itu.

    Mereka cuba memecah ‘masuk’ hingga menyebabkan Harris menghunus pedang melalui pintu sehingga terkena Roper. Mangsa kemudian mati dalam keadaan berlumuran darah di tepi jalan berhampiran dengan lokasi kejadian.

    Harris tidak mengaku salah mencederakan dan membunuh mangsa. Pendakwa, Anna Vigars berkata, Harris tidak memberi amaran kepada orang di luar rumah yang datang untuk menyerangnya.

    “Ini insiden yang paling teruk hingga mengakibatkan kematian seorang lelaki,” katanya. Kes itu kini masih dibicarakan.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Sampai Terburai Perut Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top