My Blog List

Translate

  • PANAS

    Friday 19 October 2018

    Lebih 3,000 Orang Membanjiri Mahkamah



    Seperti dijadualkan, Presiden UMNO, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi telah dibawa ke Mahkamah Seksyen Kuala Lumpur bagi menghadapi beberapa pertuduhan salah guna kuasa dan penggubahan wang haram yang disabitkan dengan Akta Anti Penggubahan Wang Haram (AMLA) pagi ini.

    Beliau tiba di perkarangan mahkamah pada jam 8.15 pagi ini dengan menggunakan laluan belakang mahkamah yang mana laluan utama menuju ke mahkamah telah dibanjiri kira-kira lebih 3,000 orang penyokong yang kesemuanya merupakan ahli UMNO yang datang dari seluruh negara.

    Sudah lama tidak kelihatan keadaan seumpama ini yang menyaksikan ahli UMNO berhimpun bagi menyuarakan solidariti mereka terhadap Presiden UMNO ini.

    Seperti biasa, himpunan ini diketuai oleh Datuk Lokman Noor Adam dan turut dihadiri oleh sebahagian besar Ketua Bahagian dan Cawangan UMNO. Turut kelihatan, Tan Sri Annuar Musa, Datuk Armand Azha dan barisan Ahli Majlis Tertinggi UMNO yang lain.

    Seperti kes membabitkan bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak, pihak PDRM tidak membenarkan para penyokong UMNO ini masuk ke perkarangan mahkamah. Mereka hanya dibenarkan berada di hadapan pintu pagar mahkamah dengan kira-kira 100 orang anggota keselamatan menjaga pintu masuk berkenaan.

    Sehingga kini, mujur tidak berlaku perkara yang tidak diingini dengan para penyokong ini langusng tidak membuat sebarang rempuhan. Mereka lebih senang berada di hadapan pintu masuk mahkamah dengan beberapa ucapan turut kedengaran di sini.

    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Lebih 3,000 Orang Membanjiri Mahkamah Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top