My Blog List

Translate

  • PANAS

    Friday 19 October 2018

    Lan Berambeh 2018 : Gerbang Kebudayaan Sarawak





    Esok, untuk kesekian kalinya, acara tradisi Lan Berambeh kan mengambil tempat di Malaysia International Trade and Exibition Center (MITEC) di Jalan Duta Kuala Lumpur.

    Secara tradisinya, Lan Berambeh akan membawa kebudayaan dan segenap aspek kehidupan aak-anak negeri Sarawak ke Semenanjung Malaysia. Malah, acara yang ditunggu-tunggu oleh anak-anak Sarawak ini juga bakal membolehkan anak-anak Sarawak melepaskan rindu mereka di kampung halaman.

    Menurut penganjur, dianggarkan kira-kira lebih 60 booth akan dibuka dengan kira-kira 70 hingga 90 orang peniaga dan peserta akan mengambil bahagian dalam acara tahunan kali ini. Malah, pihak penganjur juga menjangkakan, kira-kira 5 hingga 10 ribu orang pengunjung terutamanya anak-anak Sarawak di perantauan akan mengunjungi karnival kali ini.


    Bagi warga kota terutamanya, inilah peluang terbaik buat semua merasai sendiri keunikan tradisi dan kebudayaan negeri Sarawak yang cukup dikenali dunia sebagai salah sebuah negeri yang dipenuhi kebudayaan yang tercantik di dunia.

    Malah, menerusi Lan Berambeh ini juga, para pengunjung terutama warga kota bakal merasai sendiri kenikmatan masakan Sarawak terutama makanan yang paling terkenal di Sarawak iaitu Kek Lapis.

    Di samping itu juga, Lan Berambeh ini juga akan membawa seni kebudayaan warisan Sarawak kehadapan mata para pengunjungnya. Tidak perlu untuk terbang ke Sarawak bagi melihat kepelbagaian kebudayaan Sarawak kerana esok, Lan Berambeh akan menyajikan kebudayaan ini dekat dengan anda.

    Lan Berambeh akan bermula esok 20 Oktober 2018 bermula dari jam 9 pagi sehingga 9 malam. Jemputlah beramai-ramai bagi memeriahkan karnival tahunan ini...Oooo...Haaaa...Youuuu...Youuu
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Lan Berambeh 2018 : Gerbang Kebudayaan Sarawak Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top