My Blog List

Translate

  • PANAS

    Thursday 18 October 2018

    Perkembangan Semasa Bangunan SPRM



    Dijangkakan pada jam 3 petang ini, Presiden UMNO, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi akan tiba ke perkarangan bangunan SPRM di Presint 7 Putrajaya setelah beliau diminta untuk menyerah diri berikutan siasatan pihak SPRM terhadap beliau baru-baru ini.

    Siasatan berkenaan berkisar tentang kemungkinan terdapat salah guna wang dan kuasa melalui Yayasan Akal Budi milik beliau. Beliau sebenarnya telah mula disiasat sejak beberapa bulan yang lalu cuma baru hari ini pihak SPRM meminta beliau untuk menyerah diri sebelum beliau dijangka di bawa ke Mahkamah Seksyen Jalan Duta jam 8 pagi esok untuk bacaan kes.

    Jika disoroti keadaan semasa di perkarangan SPRM Seksyen 7 sekarang ini, keadaan masih terkawal. Kelihatan kira-kira 100 orang telah mula berkumpul di pintu masuk bangunan SPRM dengan beberapa orang Ketua Bahagian dan Cawangan UMNO juga turut serta berhimpun bagi menunjukkan solidariti mereka terhadap Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.

    Malah,para wartawan juga turut mula berhimpun di pintu masuk bangunan SPRM ini.

    Menariknya, menurut beberapa perkhabaran yang diterima, kehadiran Datuk Seri Dr Ahmad Zahid ke bangunan SPRM ini juga turut ditemani oleh bekas Presiden UMNO, Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak. Namun begitu, tidak diketahui samada dakwaan ini benar ataupun tidak.

    Lagi sorotan akan disiarkan seketika nanti.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Perkembangan Semasa Bangunan SPRM Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top