My Blog List

Translate

  • PANAS

    Saturday 22 February 2020

    Ikatan Kasih Lerai Gementar




    GEMENTAR dan selepas itu bertukar gembira. Ini perasaan yang dikongsi pasangan sama cantik sama padan, Aiman Hakim Ridza dan Zahirah MacWilson selepas selesai majlis ijab kabul pada malam Khamis lalu. Aiman berkata, di sebalik ketenangan wajahnya, dia sebenarnya berdepan perasaan gemuruh yang cuba disembunyikan dalam menuju proses bernikah. 

    “Hati saya berdegup kencang. Sangat-sangat gementar. Ia tak sama langsung seperti ketika berlakon. Saya sebenarnya tak menghafal pun lafaz akad. Cuma beberapa jam sebelum akad nikah, baru saya bersungguh-sungguh mempraktikkannya,” katanya.

    Menurutnya, pelbagai dugaan yang dihadapi antaranya membuat sendiri persiapan majlis sehingga dia tidak sempat menghafal lafaz nikah. “Apabila keluar untuk ke tempat acara nikah, baru saya terfikir berkenaan lafaz akadnya. Dapatlah berlatih beberapa kali dan syukur semuanya berjalan lancar,” katanya yang sah bergelar suami Zahirah dengan sekali lafaz.

    Seperti orang lain, pasangan ini turut berdepan dugaan ketika bercinta, namun kematangan kedua-duanya berjaya mengelakkan berlaku kejadian buruk yang boleh menggugat perhubungan mereka. 

    “Dugaan memang ada. Namun saya lega kerana Zahirah sangat matang menangani situasi. Biarpun ada dugaan dan masalah, cara dia berfikir dan menerimanya sangat tenang,” kata Aiman.

    Ditanya berkenaan fasa berbulan madu, Zahirah pula berkata, impian itu terpaksa dipendam seketika kerana kebimbangan terhadap wabak Covid 19. “Mungkin selepas ia berakhir, baru kami berbulan madu.

    Lagipun, saya masih sibuk dengan promosi filem Bulan & Pria Terhebat yang bakal ditayangkan pada 12 Mac depan,” katanya. Menurut Aiman, bukan hanya isterinya, tetapi dia juga akan terbabit promosi aktiviti seni dan sibuk menguruskan perniagaan.

    Sampuk Zahirah di sebelahnya, mereka bercadang bercuti ke beberapa lokasi menarik seperti Mexico. Mengulas berkenaan anak pula, pasangan ini menyerahkan kepada ketentuan Allah dan bersedia menimang cahaya mata pada bila-bila masa.

    “Kalau ada rezeki, kami takkan tolak. Kami pun tak rancang untuk lambat dapat anak. Tak manis untuk rancang kerana terlalu rancang sangat nanti mungkin tak dapat langsung. Kalau ada, Alhamdulillah. Kami terima dengan hati gembira,” kata Zahirah. Bercakap mengenai lakonan, pasangan ini akan berfikir mendalam sekiranya ditawarkan berlakon bersama selepas ini.

    “Tawaran berlakon memang ada, tapi kami sekarang nak cuba elak dapat cerita yang sedih dan berat. Kami nak berlakon cerita komedi ringan dan gembira. Kami tak nak ‘klise’ seperti drama yang pernah dibintangi sebelum ini. Banyak tawaran yang datang, tapi memandangkan jalan cerita dan karakter sama seperti Curi Curi Cinta, ia terpaksa ditolak,” kata mereka.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Ikatan Kasih Lerai Gementar Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top