My Blog List

Translate

  • PANAS

    Saturday 22 February 2020

    Tiga Geng Curi Kereta, Pecah Rumah Ditahan



    POLIS berjaya menumpaskan geng pecah rumah dan curi kereta dengan penahanan tiga individu dalam sekatan jalan raya di Jalan Haji Taha, di Kuching, malam tadi. 

    Ketua Polis Balai Sentral, Asisten Superintendan Ahmad Abang berkata, ketika melakukan sekatan pada jam 11.30 malam, pihaknya menahan kereta Perodua Kancil berwarna putih dalam keadaan mencurigakan.

    “Ketika ditahan, pemandu kenderaan itu enggan berhenti dan cuba melarikan diri namun berjaya ditahan. Dua lelaki dan seorang perempuan berusia 24 dan 25 tahun berada di dalam kereta terbabit,” katanya dalam kenyataan hari ini.

    Katanya, pihaknya menjumpai parang dan perkakas alat pecah rumah ketika pemeriksaan lanjut dalam kenderaan itu dilakukan. “Antara barang yang ditemui dan dirampas ialah dua parang, pembaris besi, pemutar skru termasuk kereta yang digunakan.

    “Semakan dilakukan mendapati dua suspek lelaki mempunyai rekod lampau berkaitan curi kereta, pecah rumah dan dadah manakala suspek wanita tidak mempunyai rekod lampau,” katanya.

    Katanya, dua suspek lelaki dibawa ke Balai Polis Sentral manakala suspek wanita dibawa ke Balai Polis Satok untuk tindakan lanjut. Kes disiasat mengikut Seksyen 6 (1) Akta Bahan Kakisan dan Letupan 1958.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Tiga Geng Curi Kereta, Pecah Rumah Ditahan Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top