My Blog List

Translate

  • PANAS

    Tuesday 18 February 2020

    Lelaki Serang Polis Cedera Ditembak



    TUKANG kebun warga Myanmar cedera di perut dan belakang badan selepas ditembak polis ketika cuba menyerang dua anggota berkenaan dengan cangkul di Kampung Baru Sungai Serai di Padang Besar, semalam. 

    Bagaimanapun, sebelum itu, suspek berusia 30-an terbabit sudah mencederakan rakan sekerjanya yang juga warga Thailand dengan senjata berkenaan sehingga parah di kepala sebelum penduduk setempat bertindak menghubungi polis.

    Ketua Polis Daerah Padang Besar, Superintendan Muhammad Halim Yatim, berkata, dalam kejadian 7.30 malam itu, pihaknya menerima panggilan memaklumkan seorang lelaki cedera dan terbaring di atas jalan selepas terbabit dalam pergaduhan.

    “Setibanya dua anggota polis dari Unit Kereta Peronda Polis (MPV) di lokasi, mereka mendapati mangsa terbaring tidak sedarkan diri sebelum suspek bertindak cuba menyerang anggota polis dengan cangkul.

    “Malah, sebelum itu dia merosakkan kenderaan polis pada bahagian hadapan dan bumbung kereta sehingga memaksa anggota melepaskan beberapa das tembakan sebagai langkah pertahankan diri berikutan suspek secara tiba-tiba meluru ke arah anggota dengan cangkul,” katanya ketika dihubungi, hari ini.

    Halim berkata, suspek dan mangsa yang cedera dibawa ke Hospital Tuanku Fauziah (HTF) Kangar bagi mendapatkan rawatan. “Kita akan mendapatkan perintah penahanan reman ke atas suspek hari ini dan siasatan lanjut dijalankan untuk mencari punca kejadian” katanya. Kes disiasat mengikut Seksyen 307, 326 Dan 427 Kanun Keseksaan.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Lelaki Serang Polis Cedera Ditembak Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top