My Blog List

Translate

  • PANAS

    Tuesday 18 February 2020

    United Makin hampir Empat Teratas



    DUA jaringan menerusi tandukan Anthony Martial dan Harry Maguire membantu Manchester United menang 2-0 di Chelsea awal pagi tadi sekali gus mencerahkan kembali harapan menghuni kelompok empat teratas Liga Perdana.

    Dalam perlawanan di Stamford Bridge, skuad Ole Gunnar Solskjaer lebih banyak mencipta peluang manakala Chelsea yang prestasi mereka di tempat sendiri kurang menyerlah gagal menghasilkan gol walaupun mempunyai beberapa peluang terbaik.

    Tandukan ‘terbang’ Anthony Martial sejurus sebelum rehat hasil hantaran Aaron Wan-Bissaka meletakkan pelawat di depan dan kemenangan itu yang pertama buat United dalam empat perlawanan terakhir Liga Perdana.

    Pemain pertahanan, Harry Maguire menggandakan jaringan pada minit ke-66 selepas mengatasi halangan Antonio Rudiger dan menanduk masuk sepakan sudut pemain baharu United dari Portugal, Bruno Fernandes.

    Chelsea tidak bernasib baik apabila dua jaringan mereka dibatalkan VAR. Kurt Zouma menjaringkan gol pada minit ke-54 hasil sepakan sudut tetapi tidak disahkan selepas berlaku kekasaran terlebih dahulu.

    Tandukan pemain gantian, Olivier Giroud pada minit ke-77 turut dibatalkan selepas hanya sedikit offsaid. Kekalahan itu meninggalkan Chelsea di tangga keempat, satu mata di depan Tottenham Hotspur kendalian bekas jurulatih mereka, Jose Mourinho. Chelsea akan menerima kunjungan Spurs, Ahad ini. United pula melonjak di tangga ketujuh, tiga mata di belakang Chelsea.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: United Makin hampir Empat Teratas Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top