My Blog List

Translate

  • PANAS

    Sunday 16 February 2020

    Individu Disyaki Covid-19 Di Sarawak Meningkat



    JUMLAH kumulatif Pengesanan Kes Yang Disyaki (PUI) bagi jangkitan koronavirus (Covid-19) di Sarawak kini mencecah 91 orang yang direkodkan sejak 10 Januari lalu hingga hari ini. Jurucakap Sekretariat Jawatankuasa Pengurusan Bencana Negeri (JPBN) Sarawak berkata, peningkatan itu berikutan enam kes PUI baharu direkodkan hari ini. 

    Katanya, lima daripada kes PUI baharu itu direkodkan di Hospital Umum Sarawak (HUS) di Kuching, manakala satu lagi di Hospital Sibu. “Daripada 91 kes PUI itu, 70 membabitkan rakyat Malaysia, 18 warga China manakala Thailand, Indonesia dan Kanada masing-masing satu kes. 

    “Sebanyak 79 sampel yang sudah menjalani ujian makmal didapati negatif, manakala 12 lagi masih menunggu keputusan ujian,” katanya.

    Sementara itu, Jabatan Kesihatan Negeri mengulangi peringatan kepada orang ramai yang mengalami demam, batuk dan kesukaran bernafas dalam masa 14 hari selepas kembali dari China supaya mendapatkan rawatan segera. Mereka juga harus memaklumkan kepada doktor mengenai sejarah perjalanan sebelum ini.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Individu Disyaki Covid-19 Di Sarawak Meningkat Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top