My Blog List

Translate

  • PANAS

    Tuesday 18 February 2020

    Maut Ditikam Pembonceng Motosikal



    SEORANG lelaki maut selepas dipercayai ditikam dengan senjata tajam oleh suspek yang membonceng motosikalnya di kawasan kedai di Rancangan Perumahan Rakyat (RPR) Batu Kawa, Fasa 2, Kuching, awal pagi hari ini. 

    Pesuruhjaya Polis Sarawak, Datuk Ramli Din berkata, mangsa berusia 37 tahun ditemui terbaring di hadapan kedai di kawasan perumahan itu pada 3.40 pagi. Beliau berkata, orang awam yang menyedari lelaki terbabit parah kemudian memaklumkan kejadian kepada polis.

    “Sebaik menerima maklumat itu, sepasukan anggota ke lokasi kejadian dan mendapati seorang lelaki dalam keadaan terbaring dan disahkan meninggal dunia di tempat kejadian,” katanya.

    Beliau berkata demikian pada sidang media selepas majlis penyerahan kenderaan pasukan Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Sarawak di pekarangan tempat letak kereta IPK itu, hari ini.

    Sebanyak 35 kenderaan iaitu lapan Mitsubishi Outlander, 21 pikap Toyota Hilux dan enam lori Hino diagihkan kepada Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik (JSPT) Sarawak dan semua Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) pada majlis itu.

    Ramli berkata, menerusi rakaman kamera litar tertutup (CCTV) di kedai terbabit jelas menunjukkan mangsa ditikam oleh suspek yang membonceng motosikalnya. Beliau berkata, rakaman itu menunjukkan suspek menyelak bajunya sebelum mengeluarkan sesuatu dan terus menikam mangsa beberapa kali sebaik sahaja mereka meninggalkan kedai berkenaan.

    “Sebelum kejadian itu difahamkan mangsa dan suspek minum bersama di kedai berkenaan. Beberapa saksi di tempat kejadian memaklumkan, selesai minum, mereka menaiki motosikal untuk ke MJC Bandar Baru Batu Kawa.

    “Difahamkan, mangsa dan suspek saling mengenali dan mereka dikatakan berselisih faham kerana suspek menuduh mangsa memecahkan cermin keretanya sebelum ini,” katanya. Beliau berkata, polis sudah mengenal pasti suspek dan yakin dapat mengesannya dalam masa terdekat. Menurutnya, kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Maut Ditikam Pembonceng Motosikal Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top