My Blog List

Translate

  • PANAS

    Wednesday 12 August 2015

    KERJASAMA SARAWAK REPORT DAN HACKER TEMPATAN

    Awal malam kelmarin, satu video yang dipercayai dikeluarkan oleh satu kumpulan yang menggelarkan diri mereka "Anonymous" cuba menghasut kebencian terhadap kerajaan dan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak disebarkan menerusi media sosial samada menerusi Whatsapp, Youtube dan Facebook.

    Menerusi video yang berdurasi 7 minit 59 saat itu, mereka menyebut tentang beberapa isu terkini yang sedang hangat dipermainkan samada menerusi pembangkang mahupun pengikut dan pemuja Tun M. Ini termasuklah mengaitkan Datuk Seri Mohd Najib dan Datin Seri Rosmah terhadap pembunuhan model sambilan dari Monggolia, Altantuya Sharibbuu beberapa tahun yang lalu.

    Turut disiarkan melalui video berkenaan, dakwaan yang nyata palsu oleh Sarawak Report berhubung dakwaan salah laku didalam 1MDB yang mendorong pihak polis mengeluarkan waran tangkap dan memohon Interpol meletakkan nama Clare Rewcastle Brown dalam senarai merah mereka.


    Apabila melihat video ini, ianya sebenarnya satu propaganda berbentuk ugutan yang dilakukan oleh mereka yang tidak ada otak dan tidak memahami perundangan. Perlawaan mereka menyertai himpunan BERSIH 4.0 juga menampakkan ianya direka oleh golongan yang mengganggap diri mereka hacker tempatan dengan menggunakan suara latar yang begitu fasih berbahasa Inggeris.

    Slangabahasa yang digunakan oleh suara latar berkenaan dilihat seperti suara warga barat tetapi menggunakan warga tempatan selaku watak "miming". Ini menguatkan lagi kaitan Sarawak Report dengan kerjasama hacker dan hater tempatan bagi menghasilkan video ugutan sebegini.

    Apa yang pasti, disaat ramai rakyat Malaysia yang berpuak-puak samada pro PM, Pro Tun M mahupun pro pembangkang, negara kita sebenarnya sedang diserang dengan cara alaf baru. Barat tidak perlu menghantar berbatallion tentera untuk menakluk negara seperti dahulu. Cukup memulakan serangan menerusi applikasi internet yang sedia ada.

    Sedar-sedarlah wahai anak Malaysia. Inilah masanya untuk kita bersatu padu menjaga kedaulatan negara dari mengagungkan nafsu politik masing-masing.

    JSJM
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: KERJASAMA SARAWAK REPORT DAN HACKER TEMPATAN Rating: 5 Reviewed By: Samurai Biru
    Scroll to Top