My Blog List

Translate

  • PANAS

    Monday 17 August 2015

    PENJELASAN MAT SAID DI TUNTUT BERHUBUNG BEBERAPA KES SALAH LAKU

    Tindakan bekas Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Said yang sentiasa mengkritik dan menghentam beberapa dasar dan pemerintahan yang dilaksanakan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak terus mengundang kritikan.

    Tindakan beliau ini jelas tidak disenangi oleh beberapa pihak. Malah ada pihak yang mendakwa beliau seolah-olah tidak pernah melakukan sebarang kesalahan semasa memerintah negeri Terengganu sebelum ini.

    Kini beberapa keputusan dan tingkah laku sumbang beliau mula timbul dan menjadi buah mulut ramai pihak. Paling mencuri tumpuan pembinaan Kompleks membeli belah Giant di Kijal, Terengganu. Menurut beberapa sumber yang boleh dipercayai, pembinaan kompleks ini sebenarnya dirancang bukan di Kijal, sebaliknya dirancang di bina di Hulu Terengganu dimana ianya pasti merancakkan ekonomi di kawasan antara pendalaman di negeri Terengganu.

    Tetapi memandangkan Kijal adalah kawasan beliau, dikhabarkan pembinaannya di ubah ke Kijal dan impaknya, pasaraya berkenaan jelas kurang mendapat sambutan penduduk dan menurut sumber lagi, Giant memantau kerugian yang di catatkan oleh pasaraya berkenaan.

    Isu pembinaan Lebuhraya Pantai Timur kedua (LPT2) juga tidak kurang kontreversinya. Kontraktor pembinaan lebuh raya berkenaan diarahkan untuk melencongkan lebuhraya berkenaan mendekati Kijal, juga berhampiran dengan kawasan beliau. Ini menjadikan perjalanan yang ditempuh untuk menuju ke Kuala Terengganu lebih jauh daripada yang dirancang sebelum ini.

    Menariknya, di lokasi yang sama juga mencatatkan jumlah kemalangan dan kemalangan maut yang tertinggi di sepanjang LPT2.

    Begitu juga dengan dakwaan beliau pernah ditangkap khalwat. Menurut sumber ini lagi, tangkapan ini dilakukan sejurus sebelum beliau menikahi wanita yang sama untuk menjadi isteri ketiga beliau.

    Semua ini, menurut sumber disimpan kemas oleh Datuk Seri Ahmad Said sehingga tidak semua warga Terengganu mengetahuinya. Bukan lagi rahsia apabila barisan pembangkang yang diketuai oleh Datuk Seri Abdul Hadi Awang juga tidak menyukai gaya kepimpinan beliau malah ada desas desus mengatakan Istana Darul Iman juga tidak menyukai beliau.

    Semua ini menuntut penjelasan daripada beliau samada ianya benar atau tidak. Walau apa sekalipun, sebagai orang lama dalam arena politik Terengganu mahupun negara, tindakan "si Kitul" beliau dalam gerakan menjatuhkan Perdana Menteri hari ini disifatkan sebagai suatu tindakan yang kurang bijak daripada bekas pemimpin tertinggi negeri ini.

    Sewajarnya beliau menunjukkan contoh dan tauladan yang baik untuk barisan kepimpinan selepas beliau supaya perkara-perkara sebegini tidak berulang dan sekaligus mencemarkan nama UMNO di negeri Terengganu.

    Sumber.

    JSJM
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: PENJELASAN MAT SAID DI TUNTUT BERHUBUNG BEBERAPA KES SALAH LAKU Rating: 5 Reviewed By: Samurai Biru
    Scroll to Top