My Blog List

Translate

  • PANAS

    Sunday 8 March 2015

    TAHUKAH ANDA

    Sedikit ilmu penulis akan kongsikan petang ini. 7 fakta menarik yang mungkin mengejutkan anda

    * Gula-gula lolipop mendapat nama dari seekor kuda kesayangan pemilik kedai gula-gula yang bernama Lolly Pop. Semua ini bermula pada tahun 1931 apabila George Smith mencipta gula-gula melekit dan berbatang.

    * Gajah tidak mempunyai tempurung lutut. Ini menyebabkan haiwan mamalia ini tidak boleh membengkokkan kakinya dan memerlukan sokongan untuk berdiri. Ini jelas berbeza dengan kebanyakan haiwan mamalia yang lain.

    * Cuba ukur perbezaan kaki anda diwaktu pagi dan petang. Terdapat perbezaan sehingga 5% hingga 10% lebih panjang di waktu petang.

    * Lokasi perlancongan terkemuka di Amerika Syarikat, The Wave yang terletak di sempadan Arizona, Utah, dianggarkan berusia 190 juta tahun dimana pada asalnya kawasan ini padang pasir yang sudah mengeras. Bagaimana mahu ke sana? Anda perlu meredah padang pasir sejauh 4.8 kilometer dengan berjalan kaki dan berhadapan angin kecang secara tiba-tiba dan ribut pasir

    * Perempuan memiliki Frekuensi suara yang lebih tinggi daripada lelaki menurut satu kajian saintifik. (Baru faham kenapa perempuan kuat membebel)

    * Menurut satu kajian dari Universiti bahagian sains sukan di Amerika Syarikat jurang larian antara Lelaki dan Wanita untuk 100 meter semakin menurun dan dijangka pada tahun 2156 jurang larian akan di samakan,.

    * Kajian Universiti of Texas menyatakan lelaki boleh memaafkan kecurangan pasangannya sebanyak 50% berbanding wanita hanya 20%.

    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: TAHUKAH ANDA Rating: 5 Reviewed By: Samurai Biru
    Scroll to Top