My Blog List

Translate

  • PANAS

    Saturday 21 March 2015

    ZOO TAIPING-TARIKAN BANDAR BERSEJARAH

    Taiping, sebuah bandar bersejarah dan terlembap di Malaysia sentiasa menyajikan tarikan unik bagi pelancong samada di dalam negara mahupun luar negara. Salah satu tarikan di sini ialah Zoo Taiping yang menyajikan sesuatu yang unik dan menarik. Zoo Taiping merupakan antara yang pertama menyajikan Nigh Safari bagi pengunjung.

    Di Zoo ini terdapat hampir 70 spesis hidupan hampir serata dunia antaranya Gajah, Harimau Belang, Unta, Kuda Belang, Flaminggo, Spesis burung samada di Malaysia dan luar negara dan lain-lain lagi. Antara tarikan utama Zoo ini adalah pameran Gajah yang mana pengunjung boleh berinteraksi dan menyentuh mamalia darat terbesar ini. Selain itu di zoo ini juga menawarkan train car untuk memudahkan pengunjung melihat sepintas lalu haiwan-haiwan yang dipamerkan.

    Dengan tiket masuk hanya RM 16 untuk pengunjung dewasa (siang) manakala RM 20 untuk Night Safari manakala RM 8 untuk kanak-kanak serta warga emas, sesuatu yang lain daripada zoo sedia ada akan anda alami. Selain daripada pameran haiwan, zoo ini juga menawarkan cenderamata untuk di jadikan kenangan untuk pengunjung

    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: ZOO TAIPING-TARIKAN BANDAR BERSEJARAH Rating: 5 Reviewed By: Samurai Biru
    Scroll to Top