My Blog List

Translate

  • PANAS

    Monday 30 April 2018

    Lepas ECRL, Sistem e-Hailing Pula Mahu Di Batalkan?



    Bukan satu rahsia lagi buat Pakatan Harapan, sekiranya mereka berjaya membentuk kerajaan kelak, mereka akan membatalkan projek pembinaan East Coast Rail Link (ECRL) yang hari ini begitu rancak dibangunkan.

    Pengumuman ini dibuat oleh Pengerusi Pakatan Harapan, Tun Dr Mahathir Mohamad yang mendakwa, pembinaan ECRL ini adalah satu pembaziran yang cukup besar sehingga membawa kepada negara mengalami hutang luar yang cukup tinggi. Katanya lagi, tiada siapa yang ingin menggunakan perkhidmatan ECRL kelak kerana ianya dianggap sebagai membuang masa.

    Terbaru, menerusi satu entri yang dimuat naik oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak, Pakatan Harapan akan membatalkan perlaksanaan sistem e-Hailing yang dilihat menyeragamkan perkhidmatan teksi dan Grab di negara ini.

    Ianya dilihat cukup mengejutkan kerana menerusi sistem ini, pendapatan pemandu teksi dan Grab dilihat lebih terjamin berbanding penggunaan sistem lama dahulu. Malah, menerusi e-hailing juga, para pengguna juga dapat menerima perkhidmatan yang jauh lebih efisyen.

    Adakah ianya menjadi satu kesalahan buat Pakatan Harapan sehingga tergamak cuba merosakkan periuk nasi para pemandu dan penyedia perkhidmatan teksi dan Grab di negara ini? Adakah mereka cuba untuk kembali ke zaman pentadbiran Mahathir dahulu yang mana mutu perkhidmatan awam di negara ini cukup teruk dan tidak teratur?

    Nampaknya, mereka tidak habis-habis cuba mengheret kerajaan menerusi SPAD ke kancah politik murahan mereka. Perlu ditegaskan bahawa, apa yang dilaksanakan kerajaan hari ini termasuk membina ECRL adalah demi kepentingan rakyat dan bukannya kepentingan individu. Adalah tidak masuk akal, perkara yang baik seperti ini cuba dibatalkan begitu sahaja oleh pembangkang.

    Sudah tiba masanya buat rakyat negara ini menilai semula, siapakah yang sedang cuba menghancurkan Malaysia menerusi impian yang dilihat akan menyusahkan rakyat. Kita sedang menuju kearah sebuah negara maju dan sebarang langkah kebelakang yang diambil oleh pembangkang, akan merencatkan impian kita untuk menjadi negara maju menjelang 2020.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Lepas ECRL, Sistem e-Hailing Pula Mahu Di Batalkan? Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top