My Blog List

Translate

  • PANAS

    Saturday 28 April 2018

    Polis Berkas Lelaki Samun Kedai 24 Jam



    Polis berjaya memberkas seorang lelaki yang terlibat aktif dalam kegiatan samun kedai 24 jam di sekitar bandaraya ini di sebuah rumah di Taman Malihah di sini 16 April lalu. 

    Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Sarawak, Datuk Dev Kumar berkata, suspek berusia 22 tahun itu ditangkap sepasukan polis menerusi pasukan petugas khas Jabatan Siasatan Jenayah pukul 1 petang. Menurutnya, suspek dipercayai terlibat aktif dalam kegiatan samun kedai serbaneka 24 jam bersama seorang lagi rakan subahatnya sejak awal Januari hingga bulan ini.

    "Suspek merupakan seorang penganggur dan disahkan positif dadah jenis syabu. Advertisement Sebuah motosikal jenis Honda EX5 yang menggunakan nombor plat palsu turut dirampas," katanya ketika dihubungi hari ini.

    Mengulas lanjut, beliau memberitahu, pasukan petugas khas kini juga sedang mengesan rakan subahat suspek yang masih bebas dan dipercayai berada di sekitar Kuching. Katanya, kedua-dua suspek dipercayai terlibat dalam 15 siri samun kedai 24 jam sepanjang empat bulan ini dengan 13 kes di Kuching dan dua lagi di Padawan.

    "Mereka akan memulakan samun bermula pukul 1 sehingga 6 pagi dengan bersenjatakan pisau dan parang," ujarnya. Jelasnya, dengan tertangkapnya seorang suspek kini, polis percaya dapat menyelesaikan 15 kes samun kedai 24 jam di sini. Kes disiasat mengikut Seksyen 395/397 kanun keseksaan kerana samun berkumpulan bersenjata.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Polis Berkas Lelaki Samun Kedai 24 Jam Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top