My Blog List

Translate

  • PANAS

    Tuesday 17 February 2015

    10 FAKTA MENARIK DI PENJARA

    Seperti yang kita sedia maklum, Anwar kini baru sahaja menjalani minggu pertama dia di penjara. Pelbagai cerita kita dengar tentang dia walaupun dia kini terpenjara. Di sini penulis suka menggariskan corat coret Anwar bermula hari pertama di jatuhkan hukuman.

    1. Anwar membebel di dalam mahkamah sehingga memaksa barisan hakim beredar ke ruang istirehat dari mendengar retorik mengarut Anwar.

    2. Sepanjang perjalanan dari Putrajaya ke Sungai Buluh, Anwar tidak boleh berhenti bercakap sehingga pemandu kereta yang membawa Anwar trauma.

    3. Nurul Nuha dan Nurul Izzah mengajak para penyokongnya membuat candle virgil bagi memaksa Anwar di bebaskan.

    4. Nurul Nuha mendakwa akan meminta pengampunan di Raja untuk kes berkenaan. Adalah amat malang, sepanjang 6 tahun 5 bulan dan 10 hari Anwar sibuk mengatakan dia tidak bersalah, terinaya dan macam-macam lagi. Jadi dimanakah asasnya pengampunan di Raja jika perlaku salah tidak pernah mengaku salah malah enggan bersumpah bagi membuktikan kredibilitinya.

    5. Desas desus mengatakan Nurul Nuha adalah calon PKR bagi kerusi P044 Permatang Pauh

    6. Nurul Izzah mendakwa Anwar susut teruk berat bandan sejak di sumbat ke penjara.

    7. Kenyataan bersama Dato Seri Zahid Hamidi dan Ketua Pengarah Penjara Malaysia mendakwa Anwar di layan seperri banduan lain di penjara. Tetapi keadaan menampakkan sebaliknya

    8. Anwar memohon untuk di beri kebenaran bagi menghadiri majlis pengebumian Daro Seri Nik Abdul Nik Mat tetapi di tolak

    9. Adegan sengal bomoh yang "bermain golf" di hadapan penjara Sungai Buloh kerana mendakwa ada orang mahu menghantar hantu raya untuk Anwar

    10. Datin Seri Wan Azizah mendakwa Anwar menderita di hurung ratusan nyamuk sepanjang malam.

    11. Anwar hadir ke Mahkamah Tinggi bagi memberi keterangan berhubung saman fitnah yang di kemukan oleh Menteri Luar Dato Seri Anifah Aman. Yang menjadi persoalan, Anwar hadir ke mahkamah dengan pakaian biasa, tanpa bergari dan memegang telefon bimbit di mana penulis percaya layanan sebegini tidak akan di nikmati oleh bantuan biasa. Malah tidak menampakkan sebarang masalah mahupun derita Anwardi penjara.

    SESUAILAH DENGAN LAGU MEET UNCLE HUSSIN DAN BLACK...DRAMA KING.

    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: 10 FAKTA MENARIK DI PENJARA Rating: 5 Reviewed By: Samurai Biru
    Scroll to Top