My Blog List

Translate

  • PANAS

    Tuesday 10 February 2015

    Pintu masuk ke Langkawi tercemar!!!

    Langkawi, sebuah pulau lagenda yang tidak perlu kita perkenalkan lagi. Pulau yang cantik serta mempunyai khazanah flora serta lautan yang cukup mendamaikan.

    Apa yang Jacky ingin sampaikan, bukanlah apa yang ada di pulau berkenaan. Tetapi agak tercemarnya imej pulau ini sewal pintu masuknya.

    Peluang menaiki feri di Kuala Perlis baru-baru ini menceritakan segalanya.Kemudahan parkir kenderaan begitu mendesak. Jacky tidak pasti samada wujudkah agensi penjaga parkir dikawasan berkenaan yang mengenakan bayaran RM 15 sehari pada pengguna sedangkan ada sesetengah kawasan parkir  dikenakan RM 10 malah ada yang percuma.

    Apa yang menjadi persoalan, adakah kenderaan yang diletakkan di situ selamat berbaloi dengan cas harian yang dikenakan? "Penjaga" parkir juga menjanjikan akan mengambil para pengunjung untuk ke kenderaan mereka dengan hanya menghubungi mereka jika pengunjung tiba di Jeti Kuala Perlis. Tetapi apa yang dialami oleh Jacky adalah sebaliknya. Nombor telefon yang diberikan tidak di jawab bila di hubungi.

    Sesuatu yang agak mengecewakan pengunjung jika berkunjung ke pulau ini. Pihak berkuasa tempatan harus menyeragamkan parkir kenderaan. Malah perlu mewujudkan penjaga bagi memastikan keselamatan kenderaan pengunjung jika tidak 100% selamat sekurang-kurangnya mengurangkan kes pecah kenderaan di kawasan parkir berkenaan.

    J.S

    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Pintu masuk ke Langkawi tercemar!!! Rating: 5 Reviewed By: Samurai Biru
    Scroll to Top