My Blog List

Translate

  • PANAS

    Monday 16 February 2015

    UGUTAN IS 69 : ANALISIS

    Malaysia hari ini dikejutkan dengan satu ancaman mengarut dari kumpulan yang menggelarkan diri mereka IS 69 Malaysia. Kumpulan ini mengancam mahu meletupkan institusi mahkamah negara kerana menurut mereka penghakiman di Malaysia jelas tidak adil.

    Dari pemerhatian penulis, kumpulan ini sebenarnya bukan mewakili Kumpulan ekstrimis IS yang kini sedang aktif melakukan kerosakan di Timur Tengah. Ini kerana apa yang dilakukan hari ini begitu berbeza dengan IS di Timur Tengah dan Indonesia. Kumpulan IS hanya akan menggunakan bendera mereka sahaja iaitu bendera hitam dengan kalimah (bendera asal di zaman Khulafa Ar Rashiddin) manakala kumpulan IS 69 memaparkan bendera Malaysia.

    Disamping itu tindakan kumpulan ini memaparkan gambar pelakon terkenal Nora Danish juga menimbulkan persoalan. Susunan bom buatan sendiri Molotov Coktail diatas meja juga bukan cara IS melakukan ugutan.

    Bagi penulis, tindakan kumpulan yang didakwa IS 69 ini hanyalah tindakan individu mewakili kumpulan Anarkies, sebuah kumpulan radikal yang sedang giat menyebarkan idealogi liberal dan menentang Instusi Raja Berpelembagaan negara yang diamalkan sejak merdeka lagi. Kumpulan yang sentiasa menyokong apa sahaja yang dilakukan Anwar asalkan nafsu mereka di penuhi.

    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: UGUTAN IS 69 : ANALISIS Rating: 5 Reviewed By: Samurai Biru
    Scroll to Top