My Blog List

Translate

  • PANAS

    Friday 26 May 2017

    Apabila Jamal Bawa "Hantu" Naik Bas...



    Jika kita masih ingat, antara dakwaan yang dibuat oleh Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim semasa himpunan 505 bagi membantah keputusan Pilihan Raya Umum ke 13 lalu adalah kononnya Barisan Nasional membawa pengundi-pengundi hantu di beberapa kawasan yang dijangka kalah.

    Tidak cukup dengan itu, Anwar juga mendakwa, Barisan Nasional membawa kira-kira 40 ribu orang Bangladesh dan diberikan kad pengenalan untuk mengundi Barisan Nasional. Namun begitu, sehingga hari ini, tiada seorangpun pemimpin pembangkang dapat membuktikan wujud kes sedemikian semasa Pilihan Raya Umum ke 13 lalu.

    Empat tahun sudah berlalu dan negara kini sedang dalam keadaan siap sedia untuk menempuh Pilihan Raya Umum ke 14. Apa yang menariknya, semua tuduhan yang dilemparkan Anwar sebelum ini kini berbalik kepada pembangkang itu sendiri.

    Menerusi beberapa pendedahan, pembangkang terutamanya DAP dilaporkan sedang sibuk memindahkan pengundi-pengundi kaum Cina di lokasi-lokasi yang di lihat tidak menyebelahi mereka. Malah, di Pulau Pinang sendiri, kira-kiraa 700 ribu orang pendatang asing terutamanya dari etnik Cina, dilaporkan hilang begitu sahaja sejak 4 tahun yang lalu.

    Bertindak dari sinilah Ketua Bahagian UMNO Sungai Besar, Datuk Seri Jamal Md Yunos hari ini melakukan satu lagi gimik yang tidak pernah difikirkan oleh sesiapa. Jika sebelum ini Datuk Seri Jamal pernah bertuala kerana membantah masalah air yang gagal diuruskan oleh kerajaan Selangor, membawa katil dan mesin judi serta van jenazah, hari ini beliau membuat satu lagi gimik di pejabat Suruhanjaya Pilihan Raya negeri Selangor.

    Kali ini, beliau membawa sekumpulan "hantu" yang tidak tahu di ambil dari mana dan disumbatkan kedalam sebuah bas. Semua ini dilakukan sebagai simbolik kewujudan pengundi hantu di beberapa kawasan milik DAP terutamanya di DUN Sekinchan yang didakwa beliau semakin hari semakin menjadi-jadi.

    Apa yang beliau cuba lakukan adalah menunjukkan kepada SPR bahawa kewujudan pengundi-pengundi hantu ini memang wujud dan DAP sendiri sedang mengusahakan pemindahan beramai-ramai pengundi-pengundi hantu ini di beberapa lokasi yang dijangkakan oleh DAP bakal menghadapi saingan yang sengit.

    Nyata sekali, kunjungan "hantu-hantu" ini mengundang humor di kalangan pekerja di SPR negeri Selangor. Namun, mesej yang ingin disampaikan oleh Datuk Seri Jamal adalah jelas, SPR harus memantau sebarang kemungkinan kewujudan pengundi-pengundi hantu di dalam Pilihan Raya Umum ke 14 nanti.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Apabila Jamal Bawa "Hantu" Naik Bas... Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top