My Blog List

Translate

  • PANAS

    Tuesday 30 May 2017

    Guru Rogol Pelajar Dijel 34 Tahun, 8 Sebatan



    Perbuatan keji seorang guru yang merogol seorang pelajar perempuan tingkatan tiga, dua tahun lalu menerima balasan apabila lelaki itu dijatuhi hukuman penjara 34 tahun dan lapan sebatan oleh Mahkamah Sesyen di sini semalam. 

    Hakim Nazri Ismail menjatuhkan hukuman itu terhadap Nurhasliman Ghazali, 36, selepas tertuduh didapati bersalah apabila pihak pembelaan gagal menimbulkan keraguan munasabah pada akhir kes pembelaan. Mengikut pertuduhan pertama, Nurhasliman didakwa merogol mangsa yang ketika itu berusia 15 tahun 10 bulan di sebuah rumah di Machang pada pukul 7.30 malam, 23 April 2015.

    Bagi pertuduhan kedua, tertuduh didakwa merogol mangsa di lokasi sama pada pukul 1 pagi, 25 April 2015. Bagi kedua-dua pertuduhan tersebut, Nurhasliman yang masih bujang didakwa mengikut Seksyen 376(1) Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 20 tahun dan sebatan jika sabit kesalahan.

    Pendakwaan kes dikendalikan oleh Timbalan Pendakwa Raya, Norazlinawati Mohd. Arshad yang mencadangkan agar lelaki itu dikenakan hukuman setimpal sebagai pengajaran.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Guru Rogol Pelajar Dijel 34 Tahun, 8 Sebatan Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top