My Blog List

Translate

  • PANAS

    Monday 29 May 2017

    Mercedes Lancar 3 Varian SUV Kompak GLA



    Mercedes-Benz Malaysia Sdn Bhd (MBM) melancarkan kenderaan utiliti sukan (SUV) kompak, GLA dengan pengenalan model terkini yang dipertingkatkan untuk pasaran tempatan. Naib Presiden Jualan dan Pemasaran Kenderaan Penumpangnya Mark Raine berkata, GLA mendapat sambutan menggalakkan daripada pengguna di negara ini kerana rekaan yang urban dan menarik. 

    “Model GLA ini diimport sepenuhnya (CBU) dan pengenalan model 2017 ini diharap akan terus diterima baik oleh pembeli di Malaysia dan kami juga akan menimbangkannya untuk dipasang di Pekan, Pahang bagi meluaskan pasaran model berkenaan,” katanya.

    GLA generasi terkini ditawarkan dalam tiga varian iaitu GLA 200 Urban Line, GLA 250 4Matic AMG Line dan Mercedes-AMG GLA 45 4Matic dengan sentuhan peningkatan pada bahagian luaran dan dalaman.

    Dikuasakan dengan enjin 1.6 liter untuk model GLA 200 dan 2.0 liter turbo bagi GLA 250 dan GLA 45 dengan kuasa maksimum sehingga 381 hp dan tork mencecah 475 Nm, yang paling tinggi dalam segmennya.

    Beliau berkata, model itu turut mengalami perubahan pada bampar, roda aloi ringan dan warna baru ‘canyon beige’ juga dipasang suspensi laluan lasak (off-road) bagi kesesuaian melalui pelbagai permukaan jalan. Ruang dalaman eksklusif dan terkini juga fleksibel sesuai bagi memenuhi keperluan gaya hidup aktif yang disasarkan untuk pembeli model berkenaan.

    GLA 45 dijual pada harga bermula daripada RM239,888 untuk model GLA 200, RM269,888 (GLA 250 4Matic) dan RM408,888 (GLA 45 4Matic) termasuk Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST).
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Mercedes Lancar 3 Varian SUV Kompak GLA Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top