My Blog List

Translate

  • PANAS

    Tuesday 30 May 2017

    Dapur Ranap Awal Pagi



    ENAM beranak di Kampung Tambirat Tengah, Kota Samarahan terpaksa menumpang di rumah jiran susulan kediaman mereka terjejas akibat tanah runtuh, hari ini. 

    Dalam kejadian 2.15 pagi itu, bahagian dapur rumah yang dimiliki Abu Bakar Alli, 50, itu ranap akibat tanah mendap di tebing sungai berdekatan menyebabkan semua penghuni terpaksa dipindahkan.

    Penolong Pengarah Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Sarawak, Tiong Ling Hii berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan pada 2.35 pagi sebelum sepasukan anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat Kota Samarahan dikerah ke lokasi.

    Menurutnya, tujuh anggota diketuai Pegawai Bomba Kanan II Mohd Subari Beni bersama sebuah jentera bomba ke lokasi yang terletak 43 kilometer dan tiba pada 3.17 pagi.

    "Pemeriksaan di lokasi mendapati kawasan tebing sungai itu runtuh akibat mendapan tanah membabitkan kawasan seluas enam sehingga sembilan meter. Hanya bahagian dapur rumah yang ranap, manakala bahagian lain tidak terjejas.

    "Semua penghuni rumah yang terdiri dari seorang lelaki dan lima perempuan selamat dan kini menetap di rumah jiran atas faktor keselamatan. Operasi selesai pada 3.55 pagi," katanya.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Dapur Ranap Awal Pagi Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top