My Blog List

Translate

  • PANAS

    Friday 26 May 2017

    Tiada Tayangan Perdana Wonder Woman


    Peminat komik DC di London terpaksa melupakan hasrat bertemu dengan barisan pelakon Wonder Woman selepas produksi Warner Bros mengumumkan pembatalan majlis tayangan perdana filem itu, kelmarin. 

    Keputusan itu dibuat susulan serangan bom yang mengorbankan 22 nyawa selepas konsert Ariana Grande di Manchester, England, Isnin lalu. Ia juga selepas Perdana Menteri Britain, Theresa May mengumumkan ancaman keganasan di negara itu semakin kritikal dan menjangkakan satu lagi serangan.

    Acara permaidani merah filem Wonder Woman yang akan dihadiri pelakon Gal Gadot, Chris Pine, Robin Wright dan pengarah Patty Jenkins sepatutnya berlangsung Rabu depan. Bagaimanapun, tayangan Wonder Woman di pawagam United Kingdom pada 1 Jun ini tidak terjejas.

    Wonder Woman mempunyai beberapa perkara istimewa yang membezakannya daripada komik asal selain menjadi filem adiwira wanita pertama 12 tahun selepas Elektra. Ia juga karya pertama dihasilkan menggunakan bajet rendah iaitu RM427 juta (AS$100 juta) oleh pengarah wanita.

    Malah, filem itu turut menjadi pengembaraan solo sulung Wonder Woman yang juga puteri Amazon bernama Diana. Menarik mengenai Wonder Woman, penggambaran karya itu dihasilkan sepenuhnya menggunakan filem dan bukannya teknologi digital. Menjelaskan keputusannya menggunakan kaedah tradisional itu, Patty berkata, filem memberikan kesan lebih menarik berbanding digital.

    “Sudah lama saya terbabit dalam industri perfileman. Tidak dinafikan digital mempunyai banyak kelebihan dan saya juga suka menggunakan kaedah itu. Pun begitu, masih ramai karyawan memilih untuk menggunakan filem,” katanya.

    Bercerita lanjut mengenai pembabitannya dalam Wonder Woman, Patty memberitahu, kali pertama mengenali adiwira itu menerusi televisyen ketika usia muda. “Saya mendapati Wonder Woman memiliki ciri-ciri yang diimpikan setiap gadis iaitu gagah, baik hati, menarik, bergaya dan mempunyai kuasa setanding lelaki.

    “Pada masa sama, dia turut memperjuangkan kasih sayang dan sedia memaafkan individu yang bermasalah. Oleh itu, saya bangga berpeluang mengarahkan filem mengisahkan adiwira yang memperjuangkan nilai murni,” katanya.

    Dalam temu bual berasingan, Pine mendedahkan hampir bogel dalam satu babak Wonder Woman dan menganggap ia kenangan sukar dilupakan. Pelakon berusia 36 tahun itu memaklumkan dia mengambil masa enam bulan menyiapkan diri untuk babak istimewa terbabit.

    “Sebelum penggambaran babak itu bermula, saya memanaskan badan dulu. Tak kisah kalau ada orang ketawakan saya membuat tekan tubi di set kerana akan berdepan dengan orang Slovakia,” katanya.

    Selain Wonder Woman, Pine ketika itu turut terbabit dengan penggambaran dua filem iaitu Hell or High Water dan Star Trek Beyond. Filem Wonder Woman bakal menemui penonton di seluruh negara pada 1 Jun ini.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Tiada Tayangan Perdana Wonder Woman Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top