My Blog List

Translate

  • PANAS

    Friday 26 May 2017

    United Ke Liga Juara-Juara Walaupun Penamat Nombor 6



    IMPIAN Manchester United untuk meraih slot ke Liga Juara-Juara musim depan tercapai apabila muncul juara Liga Europa selepas menewaskan Ajax Amsterdam 2-0 pada aksi final Friends Arena, Stockholm semalam. 

    The Red Devils tidak menunggu lama untuk berada di depan apabila Paul Pogba menghasilkan gol pertama pada minit ke-18 dan disusuli jaringan kedua menerusi sentuhan Henrik Mkhitaryan (m-48). 

    Skuad bimbingan Jose Mourinho (gambar) yang gembira dengan kejayaan itu selepas kali terakhir beraksi pada musim 2015/16 di Liga Juara-Juara turut menghadiahkan trofi tersebut kepada mangsa serangan pengganas di Manchester, Selasa lalu.

    Kejayaan itu membolehkan United mengiringi Chelsea, Tottenham Hotspur dan Manchester City daripada Liga Perdana England layak secara automatik ke Liga Juara-Juara edisi 2017/18.

    Mourinho menyifatkan kejayaannya mengemudi United sehingga meraih trofi kejuaraan Liga Europa sebagai yang paling penting dalam kariernya sebagai pengurus sejak 17 tahun lalu.

    “Trofi kejuaraan ini adalah paling penting dalam karier saya sebagai pengurus kerana saya tidak pernah meraih gelaran ini sepanjang menjadi pengurus atau penolong pengurus,” ujar Mourinho.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: United Ke Liga Juara-Juara Walaupun Penamat Nombor 6 Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top