My Blog List

Translate

  • PANAS

    Monday 29 May 2017

    Lelaki Hilang Terjatuh Sungai Semasa Angkat Barang



    Seorang lelaki hilang selepas terjatuh ke dalam sungai semasa mengangkat barang ke atas bot di dermaga Bot Ekpres Sibu-Kapit di sini, petang semalam. 

    Jurucakap bomba berkata, Pang Chi Song, 36, yang bekerja sebagai buruh kasar dilihat orang ramai terjatuh ke dalam sungai semasa mengangkat barang dari bot ke dermaga itu kira-kira pukul 1.30 petang.

    Beliau berkata, pihaknya yang menerima maklumat tentang kejadian itu pada pukul 1.38 petang segera menghantar sepasukan anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Kapit untuk operasi mencari dan menyelamat (SAR).

    "Tiba di lokasi kejadian pada pukul 1.54 petang, bomba mendapati pihak Lembaga Sungai Sarawak bersama beberapa bot penduduk tempatan sudah menjalankan operasi pencarian.

    "Perjalanan dari BBP Kapit ke lokasi kejadian walau tidak jauh tetapi menghadapi kesukaran kerana kesesakan jalan raya akibat orang awam meletakkan kenderaan di tepi jalan untuk membeli-belah bagi persiapan menyambut Hari Gawai sehingga menganggu kelancaran perjalanan," katanya ketika dihubungi di sini, hari ini.

    Beliau berkata, operasi mencari mangsa ditangguhkan pada pukul 4.05 petang kerana hujan lebat. Katanya, mangsa belum ditemukan setakat ini dan operasi SAR akan diteruskan esok.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Lelaki Hilang Terjatuh Sungai Semasa Angkat Barang Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top