My Blog List

Translate

  • PANAS

    Tuesday 18 December 2018

    Chelsea Jumpa Malmo, Arsenal Layan Borisov



    Bekas juara, Chelsea diundi bertemu Malmo di peringkat 32 terakhir Liga Europa dengan Arsenal sekali lagi diuji juara Belarus, BATE Borisov. Ketika ia menjadi pertemuan sulung di antara Chelsea dan kelab Sweden Malmo, Arsenal dan Borisov pernah bertemu di peringkat kumpulan Liga Europa musim lalu yang menyaksikan Gunners menang besar 6-0 di Emirates. 

    Sementara itu, juara lima kali Sevilla yang ketika ini menghuni tangga kedua La Liga bakal berdepan laluan sukar menentang kelab Serie A, Lazio manakala juara 2004, Valencia perlu berdepan juara Scotland, Celtic. Satu lagi kelab Sepanyol, Villarreal, yang ketika ini bergelut di zon penyingkiran La Liga berdepan kelab Portugal, Sporting dan Real Betis menentang kelab Perancis, Rennes.

    Inter Milan, salah satu pasukan yang tersingkir ke Liga Europa selepas menamatkan saingan peringkat kumpulan Liga Juara-Juara di tangga ketiga akan menentang Rapid Vienna manakala Napoli, yang juga tersingkir daripada kancah elit itu bertemu FC Zurich.

    “Kami kecewa dengan penyingkiran dari Liga Juara-Juara tetapi kami bersedia untuk memperoleh kempen yang amat baik di Liga Europa,” kata Naib Presiden Inter, Javier Zanetti.

    Gergasi Portugal, Benfica, yang juga naib juara tiga kali saingan kedua Eropah itu akan bertemu kelab Turki, Galatasaray, yang pernah memenangi Piala UEFA pada 2000. Perlawanan pertama dijadualkan pada 12 dan 14 Februari ini manakala aksi timbal balik pada 21 dan 21 Februari.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Chelsea Jumpa Malmo, Arsenal Layan Borisov Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top