My Blog List

Translate

  • PANAS

    Tuesday 18 December 2018

    Demi UMNO Saya Sanggup Berkorban...



    Perlu diakui bahawa UMO hari ini berhadapan dengan pelbagai dugaan yang tidak pernah terfikir akan berlaku. Satu emi satu ujian mendatang sehinggakan kedudukan Presiden parti juga turut terkena tempiasnya.

    Hari ini, bertempat di audiotorium PWTC, Presiden UMNO, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi hadir dalam satu bual bicara dari hati ke hati bersama-sama sebilangan Ketua Bahagian, Ketua Cawangan dan sayap serta ahli UMNO. Semua ini dilakukan bagi memberi penerangan khusus terhadap pelbagai khabar angin dan berita yang menyaksikan UMNO diasak dari segenap penjuru.

    Harus diakui, keadaan semasa dalaman UMNO memang agak sukar untuk ditangani. Manakan tidak, ada Ahli Parlimen dan pemimpin UMNO bertindak keluar dari parti untuk menyertai Pakatan Harapan  terutamanya PPBM. Alasannya mudah, mereka hilang keyakinan terhadap kepimpinan beliau selaku Presiden UMNO dan mendesak beliau meletakkan jawatan.

    Bagi menyahut desakan mereka ini, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi sebentar tadi mengumumkan, Timbalan Presiden UMNO, Datuk Seri DiRaja Mohamad Hassan akan menjalankan tugas-tugas Presiden parti sehingga beliau merasakan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi mampu kembali menjalankan tugas ataupun beliau sendiri merasakan tidak mampu untuk menjalankan tugas-tugas selaku Presiden parti.

    Apa yang dapat disimpulkan adalah, tindakan beliau ini bertujuan untuk melihat, sejauh mana Ahli-Ahli Parlimen yang memilih untuk melompat parti ini benar-benar merasakan bahawa beliaulah punca kepada deretan Ahli Parlimen ini melompat.

    Di samping itu, beliau juga ingin melihat, benar atau tidak wujud desakan bahawa ramai ahli UMNO mahu melihat beliau berundur dan menyerahkan jawatan Presiden kepada penggantinya.

    Tidak wujud istilah bercuti menerusi Perlembagaan UMNO. Malah, tidak wujud istilah berundur di luar daripada tempoh penggal yang dilantik. Beliau kekal komited dengan UMNO namun dalam hal ini, beliau mahu melihat UMNO kembali diperkukuhkan tanpa mengira siapa yang menerajui parti ini.

    Perlu ditegaskan bahawa, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi tidak pernah berundur dari jawatan beliau selaku Presiden UMNO. Malah, beliau juga tidak mengambil cuti seperti mana yang didesak oleh kumpulan pendesak. Apa yang beliau lakukan hanyalah menyerahkkan tugas-tugas Presiden kepada Timbalan Presiden parti bagi meneruskan kesinambungan parti dari akar umbi ke pucuk pimpinan.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Demi UMNO Saya Sanggup Berkorban... Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top