My Blog List

Translate

  • PANAS

    Wednesday 19 December 2018

    PNB, Maybank Perkenal Pelaburan Digital



    PERMODALAN Nasional Bhd (PNB) dan Malayan Banking Bhd (Maybank) memperkenalkan dua perkhidmatan baru kepada pelanggan Amanah Saham Nasional Bhd (ASNB) untuk membuat pelaburan menerusi saluran digital. 

    Perkhidmatan berkenaan adalah pelaburan dalam unit ASNB melalui Maybank2u dan mesin ATM di mana kedua-duanya adalah menerusi masa nyata. Ketua CFS Maybank Malaysia, Datuk Hamirullah Boorhan berkata, perkhidmatan itu juga membolehkan pelanggan menyemak baki akaun ASNB mereka dan lima transaksi terakhir, termasuk dividen dan pemindahan secara serta-merta.

    “Sebagai peneraju dalam perbankan digital, Maybank sentiasa berusaha memanfaatkan keupayaan digital. Ia bagi memastikan pelanggan dapat menikmati faedah dari segi kemudahan dan transaksi yang lancar bukan hanya untuk aktiviti perbankan, tetapi juga untuk pelaburan,” katanya pada majlis pelancaran dua perkhidmatan baru itu di Kuala Lumpur, semalam.

    Hadir sama, Presiden dan Ketua Eksekutif Kumpulan PNB Datuk Abdul Rahman Ahmad serta Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Maybank Datuk Abdul Farid Alias.

    Hamirullah berkata, dengan pelancaran itu, Maybank menjadi bank pertama di Malaysia yang menawarkan semakan masa nyata dan tambah nilai akaun ASNB pelanggan melalui platform perbankan dalam talian dan mudah alih di 2,700 mesin ATM dan Terminal Perkhidmatan Layan Diri seluruh negara. 

    “Meskipun dua perkhidmatan baru itu boleh didapati dalam versi web Maybank2u, dan ia akan dilanjutkan ke platform aplikasi mudah alih Maybank menjelang akhir tahun ini. Selain itu, pelanggan di kalangan perusahaan kecil dan sederhana (PKS) dapat memindahkan dana bagi pihak pekerja ke ASNB melalui M2U Biz menjelang akhir Disember ini,” katanya.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: PNB, Maybank Perkenal Pelaburan Digital Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top