My Blog List

Translate

  • PANAS

    Thursday 20 December 2018

    Tujuh Bulan Bentuk Kerajaan, Hanya 2 Sen Sahaja Nilainya?



    Sedar tidak sedar, sudah tujuh bulan Pakatan Harapan membentuk sebuah kerajaan hasil daripada kemenangan yang penuh penipuan. Sudahlah menipu semasa kempen Pilihan Raya, selepas menang juga mereka menipu hidup-hidup rakyat sehinggakan ramai yang cukup terkesan dengan dasar yang tidak menentu ini.

    Sebelum ini, semasa kempen Pilihan Raya, mereka menjanjikan pelbagai perkara yang jika tidak dilihat secara realiti, memang cukup indah. Manakan tidak, mereka menjanjikan pelbagai perkara seperti penurunan harga barang, penurunan kos sara hidup, keadaan semasa Malaysia yang jauh lebih baik dan pelbagai lagi janji-janji "agung" ciptaan mereka.

    Setelah kira-kira 8 juta pemilih memilih Pakatan Harapan membentuk sebuah kerajaan, boleh dikatakan, tidak ada satu pun janji mereka ditunaikan. Malah, keadaan semasa Malaysia jauh lebih buruk hasil daripada ketidak cekapan Pakatan Harapan mengurs tadbir negara.

    Jika dilihat dari propaganda Pakatan Harapan menerusi pelbagai media massa milik mereka, kononnya mereka telah berjaya menurunkan harga beratus-ratus barang keperluan asas yang hari ini disifatkan sudah tidak terkawal lagi kenaikannya.

    Hakikatnya, daripada semua harga barangan keperluan asas, hanya harga telur sahaja yang mampu mereka kurangkan. Itu pun hanya 2 sen, penurunan yang langsung tidak memberi apa-apa kesan kepada rakyat.

    Manakan tidak, seandainya harga sepapan telur dijual pada RM 13.28, sekiranya kita ingin membayar harga berkenaan, sudah tentu harganya akan dibundarkan kepada RM 13.30. Jadi di mana kesannya penurunan harga 2 sen ini kepada rakyat?

    Sampaikan harga telur pun Pakatan Harapan mahu menipu rakyat, bayangkan pelbagai lagi janji besar yang langsung tidak pernah ditunaikan atau tidak diambil peduli oleh mana-mana Menteri waima Perdana Menteri sekali pun.

    Apa yang mereka sibukkan adalah susun atur politik, kes-kes 1MDB, rasuah dan sebagainya. Rakyat di bawah ini dibiarkan terkapai-kapai memikirkan bagaimana untuk meneruskan hari esok setelah punca pendapatan sendiri pun kini tidak lagi terjamin.

    Adakah kerajaan Pakatan Harapan hari ini nilainya hanya 2 sen sahaja? Dari perkembangan semasa sehingga setakat ini, nampaknya nilai kerajaan Pakatan Harapan yang diketuai oleh Tun Dr Mahathir selaku ahli politik paling veteran di dunia, dakwaan ini ada asasnya.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Tujuh Bulan Bentuk Kerajaan, Hanya 2 Sen Sahaja Nilainya? Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top