My Blog List

Translate

  • PANAS

    Thursday 20 December 2018

    Napoli Tolak Mentah-Mentah Tawaran United



    Presiden Napoli, Aurelio De Laurentiis mengesahkan pihaknya menolak tawaran lumayan Manchester United bernilai £95 juta (RM504.4 juta) untuk membeli tonggak pertahanan, Kalidou Koulibaly. 

    The Red Devils terdesak untuk menandatangani bintang Napoli itu bagi memperkuatkan barisan pertahanan mereka berikutan prestasi hambar sepanjang Liga Perdana England (EPL) musim ini hingga menyaksikan pengurus, Jose Mourinho dipecat secara mengejut, kelmarin.

    Bagaimanapun, De Laurentiis menegaskan Koulibaly, 27, adalah aset utama Napoli dan mereka tidak akan sesekali menjual pemain yang dianggap sebagai antara pertahanan tengah terbaik dunia ketika ini.

    “Apabila mereka (United) sanggup membayar sebanyak £95 juta (RM504.4 juta) untuk seorang pertahanan tengah, ia membuktikan Koulibaly adalah seorang pemain bertaraf dunia.

    “Napoli mempunyai kemampuan untuk melahirkan ramai pemain berkelas dunia, tetapi kami juga ada pilihan untuk mengekalkan mana-mana pemain yang kami perlukan termasuk Koulibaly,” katanya.

    Pemain skuad antarabangsa Senegal itu mencipta nama sejak menyertai Napoli daripada kelab Belgium, Genk pada 2014 dengan membuat lebih daripada 150 penampilan dalam semua kejohanan bersama kelab gergasi Itali tersebut.

    De Laurentiis turut me­negaskan, Napoli bukan sahaja enggan melepaskan Koulibaly tetapi tidak akan sama sekali menjual bintang-bintangnya seperti Lorenzo Insigne, Dries Mertens dan Arkadiusz Milik kepada mana-mana pasukan lain.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Napoli Tolak Mentah-Mentah Tawaran United Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top