My Blog List

Translate

  • PANAS

    Thursday 20 December 2018

    Letupan Di CityOne Sah Akibat Kebocoran Gas



    Letupan di CityONE Megamall yang mengorbankan tiga mangsa baru-baru ini disahkan berpunca akibat kebocoran gas di restoran makanan Nene Chicken. 

    Pengarah Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Sarawak Khirudin Drahman berkata, laporan penuh punca letupan itu siap tengah hari semalam setelah semua dokumen teratur dan keterangan saksi di hospital di ambil.

    “Letupan berpunca daripada gas yang bocor dan terkumpul di dalam siling dan ruang syaf kosong di sekitar restoran Nene Chicken. Ujian ‘fryer’ (menguji peralatan dapur) dan punca percikan mencetuskan letupan disebabkan gas yang bocor sudah sebati untuk meletup tanpa disedari mangsa. Kemalangan ini tidak diduga,” tegasnya semalam.

    Insiden pada jam 3.30 petang, 4 Disember itu mengorbankan Chin Hsien Loong, 29, daripada Pulau Pinang dan penduduk tempatan Tchee Kiam Jong, 24, dan O Kui Lim, 49.

    Sejumlah 41 lagi mangsa mengalami pelbagai kecederaan dan susulan itu, pusat beli-belah tersebut ditutup serta-merta. Pada 9 Disember, pusat beli-belah dimiliki Kenbest Sdn Bhd itu dibuka semula setelah mendapat pengesahan bahawa bangunan tersebut selamat.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Letupan Di CityOne Sah Akibat Kebocoran Gas Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top