My Blog List

Translate

  • PANAS

    Monday 11 May 2015

    MAYAT BAYI KEMBAR DIBUANG

    Ramai Ibu bapa mengharapkan kehadiran cahayamata terutama bayi kembar kedalam kehidupan berkeluarga mereka. Tetapi apa yang penulis ingin kongsikan ini amat menyedihkan. Mayat sepasang bayi perempuan cukup sifat di temui di buang di dalam almari kosong berhampiran tangga di tingkat 7 sebuah pangsapuri di Lebuh Maccalum, Georgetown hari ini. Mayat bayi dipercayai kembar itu hanya dibaluti tuala dan ditemui oleh seorang tukang cuci ketika dia sedang menyapu sampah, 11 pagi tadi. Menurut Ketua Polis Daerah Timur Laut, Asisten Komisioner Mior Faridala Wahid berkata siasatan awal mendapati bayi terbabit dilahirkan tidak cukup bulan.
    "Kita masih menjalankan siasatan lanjut untuk mengesan suspek yang membuang bayi terbabit. Mayat dihantar ke Hospital Pulau Pinang (HPP) untuk bedah siasat".

    Penulis jelas tidak faham apa yang di lakukan oleh ibu ini. 'Menikmati puncak nikmat" bersama tetapi hasil "cinta" mereka di buang sebegitu kejam. Wajarkah mereka ini di beri pengampunan? Bagi penulis lebih wajar mereka di hukum mengikut 302B kanun keseksaan. Bayi ini juga sudah bernyawa apabila dibuang. 

    Sumber : Metro

    JSJM
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: MAYAT BAYI KEMBAR DIBUANG Rating: 5 Reviewed By: Samurai Biru
    Scroll to Top