My Blog List

Translate

  • PANAS

    Saturday 23 May 2015

    UGUTAN BASI DARI PAS

    Dato Seri Abdul Hadi Awang sekali lagi menimbulkan suasana kecoh di dalam Pakatan Rakyat apabila sekali lagi mengumumkan bahawa PAS bersedia untuk mengkaji dan seterusnya keluar dari Pakatan Rakyat. Ini bukan kali pertama Presiden PAS mengumumkan perkara yang sama.

    Di percayai tindakan Dato Seri Abdul Hadi ini berkait rapat dengan pengumuman Pakatan Rakyat khasnya DAP yang mengumumkan kabinet bayangannya yang boleh dikatakan tiada langsung wakil PAS dalam kabinet ini. Ditambah lagi PAS jelas bersendirian dalam memperjuangkan hudud tanpa ada sebarang sokongan dari rakan Pakatan Rakyat. Jelas PAS kini berseorangan dalam segala hal termasuk agenda mereka dalam pembentukan sebuah Negara Islam yang dicita-citakan sejak sekian lama.

    Bagi penulis, ini bukan kali pertama Dato Seri Abdul Hadi mengumumkan hal sebegini. Bermula dari isu perlantikan Menteri Besar Selangor, isu hudud dan seterusnya isu kabinet bayangan, PAS seolah-olah menjadi "anak manja" di dalam Pakatan Rakyat. Apabila muncul sesuatu isu, senjata yang di gunakan adalah ugutan sehinggakan setiap ugutan dari PAS mengundang gelak ketawa dari PKR dan DAP. Jelas, Abdul Hadi dalam keadaan terdesak untuk kekal relevan di dalam Pakatan Rakyat di tambah beliau juga kini dalam keadaan tersepit menahan asakan dari PASMA yang didokong oleh DAP serta kekurangan sokongan dari Ahli PAS sendiri. Semua ini jelas menarik untuk terus di ikuti. Adakah PAS mempunyai kekuatan untuk kembali berjuang bersendirian? Adakah Abdul Hadi akan menggunakan trick popularnya iaitu U-Turn dan seterusnya merelakan dirinya berterusan di panggil munafik?

    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: UGUTAN BASI DARI PAS Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top