My Blog List

Translate

  • PANAS

    Tuesday 19 May 2015

    TUN M-KETUA "DE FACTO" PAKATAN RAKYAT?

    Hampir 17 juta rakyat Malaysia kini tertanya-tanya, apa tujuan Tun Dr Mahathir kini semakin giat menghentam kepimpinan Yang Amat Berhormat, PERDANA MENTERI MALAYSIA, Dato Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak. Ramai yang tidak memahami kenaa seorang yang di panggil Negarawan Ulung, namanya di geruni di dunia, menjadi perhatian Israel untuk di bunuh, tetapi dalam arena politik negara sendiri beliau lebih rela menghentam Perdana Menterinya sendiri.

    Sewaktu permulaan pertanyaan Tun, ianya berkisar kepada ingin tahu dan menyerlahkan sikap prihatinnya terhadap situasi semasa di Malaysia. Isu-isu seperti GST dan 1MDB paling mula di tanyakan sehingga mendorong Perdana Menteri muncul dalam program Bual Bicara di TV3 untuk menjawab secara umum kepada semua persoalan yang di timbulkan oleh Tun. Akan tetapi, penulis sudah menjangka, persoalan ini akan terus di panaskan oleh manusia-manusia yang tidak bertanggungjawab untuk memanaskan suasana. Di tambah pula dengan cara Tun semakin galak menghentam Dato Seri Najib, semua ini seolah-olah Tun mempunyai agenda tersembunyi.

    Penulis masih ingat sewaktu Dato Seri Anwar Ibrahim di jatuhkan hukuman penjara, terdapat segelintir penyokong Parti Keadilan Rakyat menyeru Tun M menjadi ketua baru mereka. Pada mulanya penulis enggan mengambil kisah tentang perkara ini kerana penulis beranggapan ini adalah tindakan manusia yang terdesak demi kuasa. Tetapi apa yang berlaku kini telah menyerlahkan seruan ini semakin menjadi kenyataan. Jika di lihat beberapa perkara yang telah berlaku, Tun M senada dengan orang-orang yang bernama Rafizi Ramli, Tony Phua, Wan Azizah, Nurul Izzah, Tian Chua dan beberapa manusia yang sibuk menyebarkan dakyah mengatakan apa yang Tun sebarkan kini. Semua ini jelas senada, tiada lagi kutukan Mahafiraun atau Mahazalim, semua mereka seolah-olah bersetuju. Lebih menarik, kini tiada seorang pun pemimpin Pakatan Rakyat mengeluarkan sebarang kenyataan, seolah-olah membiarkan Tun berterusan menghentam Dato Seri Najib dan memberi sokongan secara diam.

    Paling menarik kini, lidah-lidah Pembangkang seperti Malaysian Insider dan akhbar pro pembangkang, Sinar Harian, menumpukan sepenuh perhatian pada setiap kenyataan yang di keluarkan oleh Tun. Malah mereka semakin giat menyebarkan berita yang sudah di tambah untuk menyedapkan cerita bagi menyokong tindakan Tun, Ditambah dengan tindakan lembik dan bacul Pergerakan Pemuda UMNO yang sehingga artikel ini di tulis, hampir tiada langsung kenyataan balas bagi menidakkan apa yang di katakan oleh Tun. Mereka hanyut dalam program "syok sendiri" seperti Aktiviti menawan Gunung Nuang (penulis dan menawan Gunung Tahan hampir 3 kali pun tidak kecoh) yang jelas tiada faedah dalam mempertahankan Perdana Menteri. Jadi dalam perkara ini, Perdana Menteri semakin keseorangan apabila Barisan Pemuda yang di harap mempertahankan beliau di saat di serang lebih mengutamakan Gunung berbanding ketua mereka.

    Isu 1MDB dan Tabung Haji juga seolah-olah memang menunggu masa untuk di letupkan di saat begitu hampir dengan hari pengundian di Permatang Pauh. Satu lagi hasil "produk" Khairy Jamaluddin dalam "mempertahankan" Perdana Menteri. Jika di lihat pada mana-mana akhbar pro Kerajaan, selain sukan, prihal parti dan urus tadbir negara langsung tiada kenyataan rasmi di keluarkan melainkan Akhbar Sinar Harian. Apakah Pemuda kini mengiyakan segala apa yang di dakwa Tun kini? Tindakan 5 sekawan sewaktu menghasut Pemuda Umno Johor di Rompin juga sehingga hari ini tiada tindakan susulan. Jadi jelaslah bagi penulis, Barisan Exco Pemuda UMNO kini bukan lagi setia dan patuh kepada Presiden UMNO melainkan mengangkat Tun sebagai ketua mereka kini. Apabila Wan Azizah mengangkat sumpah selaku Ahli Parlimen Permatang Pauh hari ini, langsung tidak menyebut kabinet bayangan dan dakwaan beliau menjadi Ketua Pembangkang kini juga tidak di ulas. Jadi seolah-olah kini semakin jelas, Tun Dr Mahathir yang pernah di julang sebagai hero pembangunan negara sudah hilang dan di gantikan dengan Tun Dr Mahathir, ketua De Facto Pembangkang.

    JSJM
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: TUN M-KETUA "DE FACTO" PAKATAN RAKYAT? Rating: 5 Reviewed By: Samurai Biru
    Scroll to Top