My Blog List

Translate

  • PANAS

    Friday 21 September 2018

    Mainan Menarik Angka RM 3.5 Juta Dan RM 3.6 Juta



    Umum sedia maklum bahawa bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak semalam telah di heret sekali lagi ke mahkamah yang mana beliau terpaksa membayar wang ikat jamin sebanyak RM 3.5 juta yang perlu dilunaskan sebelum 28 September ini. Hari ini beliau telah membayar RM 1 juta yang mana bakinya kan beliau lunaskan mengikut keputusan mahkamah semalam.

    Pada hari yang sama, Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) telah mengumumkan 29 September ini adalah hari penamaan calon manakala hari mengundi pula jatuh pada 13 Oktober 2018. Dalam pengumuman berkenaan, SPR turut mengumumkan sejumlah RM 3.6 juta diperlukan untuk mengadakan Pilihan Raya Kecil ini.

    Samada kebetulan atau tidak, tarikh dan jumlah yang diperlukan dilihat saling berkait antara satu sama lain. Manakan tidak, jumlah RM 3.6 juta berkenaan diumumkan hanya beberapa jam sebelum mahkamah menetapkan jumlah wang jaminan yang perlu dibayar oleh Datuk Seri Mohd Najib sebanyak RM 3.5 juta.

    Lebih melucukan, tarikh akhir Datuk Seri Mohd Najib perlu menjelaskan wang jaminan berkenaan adalah pada 28 September yang mana keesokan harinya adalah hari penamaan calon bagi Pilihan Raya Kecil Parlimen Port Dickson. Adakah ini hanyalah kebetulan yang dirancang ataupun ianya kebetulan yang tidak disengajakan?

    Lebih hebat lagi, tarikh 20 September juga turut mencatatkan sejarahnya yang tersendiri apabila 20 tahun yang lalu, Datuk Seri Anwar Ibrahim turut di heret ke mahkamah pada tarikh yang sama. Hari ini, giliran Datuk Seri Najib menerima nasib yang sama yang mana orang yang bertanggungjawab mengheret kedua-duanya ke mahkamah adalah orang yang sama iaitu Tun Dr Mahathir Mohamad.

    Nampaknya, dalam tempoh sehari, begitu banyak kebetulan berlaku. Bermula dari hari pendakwaan terhadap mereka yang dimusuhi Tun Dr Mahathir sehinggalah penetapan hari Pilihan Raya Kecil Port Dickson termasuk jumlah peruntukan yang perlu untuk menjayakan Pilihan Raya Kecil kali ini.

    Mungkin sahaja ianya kebetulan. Namun, jika diperhatikan secara mendalam, mana mungkin kebetulan ini tidak dirancang. Namun, ianya hanyalah satu pandangan rawak yang tidak semestinya betul. Mungkin ianya tidak dirancang namun, semua tidak mustahil diera pemerintahan Pakatan Harapan. Jumlah ikan Kembung pun mereka tahu tidak mungkin perkara lain mereka tidak tahu.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Mainan Menarik Angka RM 3.5 Juta Dan RM 3.6 Juta Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top