My Blog List

Translate

  • PANAS

    Friday 21 September 2018

    Tali Barut Penculik Ditembak Mati


    Dua suspek ditembak mati dipercayai tali barut kumpulan penculikan untuk wang tebusan (KFR) di kawasan perkampungan air Kampung Kunak 3 di sini semalam. Dalam serbuan pada pukul 10.45 malam itu, kedua-dua suspek berusia 50-an meloloskan diri menggunakan sebuah bot pam laju bertindak melepaskan tembakan ke arah pihak berkuasa. 

    Komander Pasukan Keselamatan Khas Pantai Timur (Esscom), Datuk Hazani Ghazali berkata, pemeriksaan terhadap suspek yang tidak mempunyai dokumen pengenalan diri disahkan mati di lokasi dengan kesan tembakan pada bahagian badan.

    "Dalam Operasi Khas Gasak Esscom kita telah melakukan pemeriksaan dan serbuan di sebuah kawasan perkampungan air untuk memeriksa individu tanpa dokumen pengenalan diri yang sah di perairan negara.

    "Ketika serbuan dilakukan, dua suspek bertindak melarikan diri menggunakan sebuah pam bot berwarna putih. Suspek ditembak mati kerana telah melepaskan tembakan ke arah pihak berkuasa," katanya di sini hari ini.

    Menurut Hazani, pemeriksaan lanjut mendapati kedua-dua suspek mempunyai kaitan dengan penculikan dua rakyat Indonesia di perairan Pulau Bodgaya di Semporna pada 11 September lalu. Katanya, pemeriksaan di dalam bot menemui sepucuk pistol revolver .22, dan .38, lapan peluru serta satu kelongsong.

     Turut ditemui sebilah pedang samurai, pendayung serta enjin bot. Kes disiasat mengikut Seksyen 307 Kanun Keseksaan kerana cubaan membunuh orang.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Tali Barut Penculik Ditembak Mati Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top