My Blog List

Translate

  • PANAS

    Friday 28 September 2018

    #PAU2018 : UMNO Masih Mampu Bertahan



    Mungkin bagi kebanyakan orang mahupun dikalangan pembenci UMNO, kekalahan pada Pilihan Raya Umum ke 14 yang lalu bakal menyaksikan UMNO tenggelam sedikit demi sedikit sebelum hilang dari radar politik negara. 

    Tanggapan ini berdasarkan kepada UMNO tidak pernah tewas sejak ditubuhkan pada 11 Mei 1946 yang mana sejak Pilihan Raya Umum yang pertama pada tahun 1955, UMNO tidak pernah gagal membentuk kerajaan bersama-sama rakan parti komponen yang lain seperti MIC dan MCA yang membentuk parti Perikatan dan Barisan Nasional.

    Kekalahan pada Pilihan Raya Umum ke 14 itu disifatkan sebagai kecederaan yang amat parah buat UMNO. Apa yang menyedihkan, sudahlah mengalami kecederaan yang parah, kedudukan UMNO juga hebat diasak oleh Pakatan Harapan dan juga ada diantara ahlinya sendiri memilih untuk menambah luka yang dialami oleh UMNO.

    Disaat semua perkara jelas semakin tidak memihak kepada UMNO, entah dari mana, kekuatan UMNO cuba dihidupkan semula oleh Presiden UMNO hari ini, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi. Beliau berusaha mengutip sisa-sisa perjuangan yang masih berbaki dan berusaha menyatu padukan ahli UMNO dari peringkat atasan sehinggalah ke akar umbi.

    Maka disinilah kekuatan itu bermula apabila bermula 28 September 2018 sehingga 30 September 2018, untuk kali ke 72, UMNO mengadakan Perhimpunan Agung UMNO yang bakal menghimpunkan kesemua delegasi dari 191 Bahagian UMNO di seluruh negara.

    Mungkin bagi pembenci parti ini, perhimpunan ini tidak lebih dari himpunan parti yang telah berjaya ditumbangkan. Namun bagi ahli UMNO yang masih kekal setia, inilah hari raya bagi mereka. Hari ini jugalah bakal menyaksikan, roh perjuangan parti ditiupkan semula. Pada hari inilah, pesanan dari kepimpinan tertinggi disampaikan.

    Pastinya, mereka bakal memenuhkan sekitar Putra World Trade Center (PWTC) yang selama ini menjadi mercu tanda kekuatan UMNO. Walaupun tidaklah semeriah seperti sebelum ini, namun himpunan kali ini bakal memberi impak dan besar maknanya kepada ahli-ahli UMNO yang kekal setia dengan parti.

    Ditangan mereka inilah terletaknya amanat kesemua bekas-bekas Presiden UMNO dan ditangan-tangan inilah masa depan UMNO disandarkan. Justeru, Perhimpunan Agung UMNO kali ke72 ini wajar dijadikan pencetus semangat buat ahli UMNO untuk kembali bangkit dan terus berjuang membela nasib agama, bangsa dan tanahair.

    Selamat bersidang kepada kesemua perwakilan UMNO dari seluruh negara.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: #PAU2018 : UMNO Masih Mampu Bertahan Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top